Ér 5,7 millió forintot egy ilyen első-generációs Mazda MX-5?

2023.03.09. 12:08

Valaki bevitte Amerikába tavaly novemberben, hogy aztán New Hampshire-ben lepapírozva idén tavasszal már tovább is adja. Kérdés, hogy egy ilyen ritka japán belpiacos furcsaság tényleg megér-e szűk hatmillió forintnyi valutát, ha az üvegszál alatt még mindig csak egy NA MX-5 lapul. Valakinek biztosan, hisz pár napja elkelt, pontosan 15 800 dollárért.

3yA5aeqp-4TUBKdmYGV-(edit)

Hogy 1992-ben, az első-generációs Mazda MX-5 karrierjének delén Japánban hányan választották a Ferrari 250 GTO inspirálta Monocraft üvegszálas karosszériát a legszebb brit hagyományokat idéző keménytetős élmények átélésének reményében, fogalmam sincs. Önmagában fantasztikus, hogy volt ilyen opció.

Ami biztos, hogy ez a 14-es NB MX-5 alufelnikkel, sperrdifivel és állítható Tein gátlókkal szerelt Mazda Eunos Roadster belül is kapott a szeretetből, hiszen az egyedi műszerek, a fényezett és karbon fóliázott műszerfal, a Nardi kormány és az alumínium váltógomb mind hosszú munkaórákról árulkodnak.

Az MX-5 egyébként túl nagy a kei car kategóriához, ám ezzel a tuninggal mégis olyan, mint valami zsebversenyautó.

Az 1,6-os Mazda DOHC továbbra is 118 lóerőt és 136 Nm nyomatékot ad le, és a hátsó tengelyt hajtja egy ötsebességes váltón át. A hajtáslánchoz tehát egyáltalán nem nyúlt a Monocraft.

Idejük se lett volna, hisz ezt a Pininfarinát is megszégyenítő szettet azért ki kellett találni:

A Cars & Bids aukciós oldalon 21 ezer megtekintést ért ez a hirdetés, és végül huszonkilenc licit után érte el a 15 800 dollárt. A legközelebbi Parkoló Parádén örömmel látnánk.