Régi Porsche motorokat újra legyártani nem is olyan egyszerű

2023.03.13. 06:05

A Porsche Classic tíz év alatt 2000 régi alkatrészt tett újra elérhetővé, így a katalógus ma már 80 ezer tételből áll azok számára, akik régi Porschék felújításába vágnak. A klasszikus 911 magnézium forgattyúsháza viszont kiemelten fontos, hiszen így már komplett F- és G-szériás motorokat lehet építeni friss fémből.

Kurbelgehaeuse Musteraufbau 005 sRGB layout (1)

Érdekes módon hiába maradt fenn a teljes, és azóta rendkívül részletesen katalogizált Porsche-archívum, a régi rajzok önmagukban nem elegek ahhoz, hogy újra legyártsanak egy olyan komplex alkatrészt, mint a korai 911-ek magnézium forgattyúsháza. Ez az elem jó a 2.0, a 2.2, a 2.4 és a 2.7-literes blokkokhoz is, beleértve az idén ötven éves 911 Carrera RS 2.7-esét is.

Bár itthon is van, aki ennél is paprikásabb Porsche-boxereket használ a legkorábbi modellekhez is, a Porsche eddig is árult alumínium forgattyúsházat a kilencvenes évek nagyobb lökettérfogatú hathengereseihez.

Annak a forgattyúsháznak a legyártásához a C-csoportos Porsche 962 motorját szkennelték újra, összevetve az archívummal és a korábbi és jelenleg is aktív alkalmazottak tudásával. Az F- és G-szériás magnézium ház a korábbi tapasztalatok felhasználásával készül.

Az öntött magnézium házat a legutolsó specifikációban gyártják, majd egy öttengelyes marógéppel, nagyjából ötven szerszám használatával csiszolják tökéletesre. Nagyon kevés fémet távolítanak el, de a pontosság századmilliméteres, a 3D-s szkennelés pedig 1300 dimenziós értéket ellenőriz.

Padon úgy tesztelték az új forgattyúsházat, hogy egy 2.7-es RS motort építettek belőle, majd megvizsgálták az olajban található részecskéket, valamint a legnagyobb terhelésnek kitett kopási pontokat is.

Az évi kétszáz új klasszikus alkatrész mellé a Porsche Classic kínál nagyjából 1000 dokumentumot is. Ezek többsége katalógus, valamint használati, szerelési és gyártási útmutató az összes modellhez.

A Manthey Racinggel emelett teljesítménynövelő fejlesztéseken is dolgoznak, többek közt egy új futóművön a 996-os generációhoz, valamint a dollármilliókat érő 959-hez is. Hiszen van, aki azzal jár tejért.