Az unboxing-játék győztese az utolsó eladó Ferrari F50 forgattyúsház

2023.03.23. 12:27 Módosítva: 2023.03.23. 12:53

A gyűjtők nem csupán a legritkább járműveket, hanem azok alkatrészeit és kiegészítőit is simán elraktározzák, legyen szó akár harminc évnyi tárolásról is. 1995 és 1997 között Ferrari F50-ből csupán 349 készült, plusz három F50 GT. A Tipo F130A motorból egy kicsivel többet gyártottak, ez pedig itt valószínűleg az utolsó új állapotú forgattyúsház hozzá:

NOS-Ferrari-F50-Crankcase-in-Crate1337382

Miközben a Porsche újra gyártja a forgattyúsházat a legöregebb 911-es generációhoz is, a Ferrarinál elég viccesen fogadnák, ha az F50 V12-esének fődarabjait próbálnád megrendelni. Erre itt az RM Sotheby's Garagista kollekciójának árverése, az egyik legérdekesebb tétel pedig egy NOS, tehát gyári új állapotú F50 V12 forgattyúsház, durván 44 millió forintra saccolva.

A Ferrari 641-es Forma-1 programjából átemelt, ám természetesen az utcai használathoz alaposan áttervezett Tipo F130A egy 4700 köbcentis, 65°-os hengerszögű duplavezérműtengelyes V12-es motor. Hosszában beépítve hengerenként öt szeleppal, láncos vezérléssel, Bosch Motronic 2.7 befecskendezéssel, és így 520 lóerővel nyolcezres fordulaton.

Ha szeretnél építeni egy Tipo F130A jellegű motort otthon, mindenképp szükséged lesz erre a forgattyúsházra is, valamint minden másra, amit ezen a képen még látsz. Leszámítva talán a váltót, ami az F50-ben ráadásul a hátsó futómű bekötési pontja is.

Az eredeti ládájával együtt kínált alkatrész valóban extrém ritka lehet, ám más is horogra akadhat ezen a Londonban tartott árverésen. Például a kollekció része egy szett felgumizott Ferrari Enzo kerék, az F50 gyári kipufogórendszere azoknak, akik esetleg a Ferrari Classiche vizsgára készülnek, illetve az F40 biturbó V8-ának hengerfeje is.

Akinek ez sem lenne elég, mert épp más modellekhez gyűjt alkatrészeket, válaszhat két ülést a Ferrari 288 GTO-ba, a McLaren F1 GTR magnézium felnijeit, a Bugatti Veyron Siemens/VDO műszeregységét, vagy akár egy komplett Lamborghini DL25 traktort is egyenesen 1956-ból.

Sok sikert hát mindenkinek, hiszen otthon rendes Ferrarit építeni nehéz.