Persze, hogy 9 hónap, naná, hogy 600 millió

2023.03.29. 09:12

Van, aki az eredeti Ferrari 550 Maranello szerelmese, hiszen az egy kívánatos modern GT a Pininfarina karosszáriájával és egy V12-es motorral. Az 1959-es évad előtt szintén a Pininfarinánál rajzolták a 250 GT Berlinetta SWB formatervét is, ám az mostanra a világ összes pénzébe kerül, hiszen V12-es versenyautónak készült, kis darabszámban 64 évvel ezelőtt. Az új RML SWB még ritkább lesz, árban viszont a két Ferrari közé esik.

RMLShortWheelbases-Lotus(2)

A kék autó a brit RML prototípusa. Orrában a 479 lóerős Ferrari V12, mögötte az ikonikus hatsebességes nyitott kulisszás manuális váltó a sperrdifivel párosítva. Car Zero mellett az első három már eladott RML SWB, praktikusan az építési folyamat különböző fázisaiban. Az első természetesen a csupasz karbon az acél csővázon.

A két darabból összeragasztott szénszálas karosszéria mindössze 42,5 kilót nyom, az RML szerint pedig olyan pontos egyenesen a kemencéből, hogy már a finomhangolások előtt is maximum 2.5, de számos mérési ponton akár 1mm alatti toleranciákkal dolgozhatnak.

Az első elem csupán az orr, míg a második minden az A-oszlopoktól hátra. Az ilyen szénszálas karosszériákat nagy kihívás fényezni is, de persze ezt is házon belül intézi a gyártó.

Szükség van a speciális többrétegű alapozásra, mely sikeresen elsimítja a nagy karbon felületek szerkezetéből adódó mélyedéseket. Az RML ezt követően ezüstszínű alapréteget visz fel, amire aztán jöhet a választott árnyalat. Az első vásárló esetében ránézésre a Blu Pozzi, de ebben nem vagyok biztos.

Ahol pedig megmutatják a szénszálas konstrukciót, átlátszó alapozót kap a karosszéria, melyet aztán visszacsiszolnak, hogy a végén füstszínű lakkozással tegyenek igazán látványossá.

Három már készül, 27 további felkészül, aztán jöhet az RLM következő vakmerő restomodja. Addig viszont minden autó legyártása 9 hónapba telik. Mint látjuk, nem is véletlenül, hiszen a mechanikai rész csak a fényezés ezután kezdődik.