A zöldek is elgyengülnek, ha lecsap 420 lóerő

2023.04.20. 16:20

Negyedik hó huszadika van, és mivel a TC-nél fontosnak tartjuk a számmisztikát, összegyűjtöttünk 4+2 autót, amikben egy dolog közös: 420 lóerősek. Többségük szívó, a többin csiga van, a végtelenségig tudnánk ezt folytatni.

P19 0550 a3 rgb

A lóerő nem minden egy autónál, de csaknem minden autógyártónak ez a  leghangsúlyosabb adata, amit elárul egy modelljéről. Ez pedig évről-évre csak folyamatosan nő, főleg az elektromos autók elterjedésével. Viszont egy dolog biztos: 2023-ban 420 lóerő még mindig sok.

1. 2014 Porsche Panamera S

Az első generációs Panamera S 2009-ben debütált, méghozzá egy 4.8-as V8-al. Ebből a V8-ból viszont csak 400 lóerőt sajtoltak ki a Panamera S-hez. A listára felkerülő értéket a facelift után, 2013-ban kapta. Külsőleg nem változtattak olyan sokat az autón, viszont az S szívéhez nem hogy hozzányúltak, hanem egyenesen kicserélték kompletten. V8 helyett jött a duplaturbós 3-literes V6, ami már kereken 420 lóerőt tudott leadni.

2. BMW M3 E92

Az emmhármasok feketebáránya, ugyanis egyedül ezt a generációt áldották meg V8-cal, azon belül is a 4 literes S65-össel. Ahogy az Audiból, úgy ebből is 420 lóerőt csavartak ki a bajorok. Kívülállósága ellenére egy nagyon közkedvelt modell a mai napig.

Háromféle karosszériával (kupé, kabrió, szedán) készült, a szedánból gyártották a legkevesebbet, összesen 9674 darabot, ebből körülbelül 6000 darab az USA-ban található, a többi elszórva a világban. Kupéból adtak el a legtöbbet, 16219 darabot.

3. Porsche 911 Carrera S (991.2)

A 991-es Porschét a 2011-es Frankfurti Motor Show-n mutatták be, mint a 997-es generáció utódját.  A 911-es történelmében ez volt az egyik generáció, amelyből rengeteg típust értékesítettek, a sima Carrerától kezdve a GTS-en át egészen a GT2 RS Clubsportig. A listára viszont már a faceliftes Carrera S kerül fel, ugyanis ebbe került olyan 3 literes duplaturbós boxermotor, ami pontosan 420 lóerőt ad le.

A Porsche a 991-ből 8 év alatt csaknem 240 ezer darabot épített, amelyből az utolsó egy Speedster volt, ami 2019 december 20-án gurult le a gyártósorról.

4. Porsche 718 Cayman GT4

Az utolsó Porsche a listán, valamint a legfiatalabb is. A jelenlegi, harmadik generációs Boxster/Caymant 2016-ban mutatták be, amelyből a GT4-re egészen 2019-ig kellett várni. Az aggresszív külseje mellé egy erősebb, 4-literes boxert társítottak, ami nem több és nem kevesebb, mint 420 lóerős.

Viszont nem ez lett a GT4-ek teteje, ugyanis a Porsche tavaly előtt előrukkolt a GT4 RS-sel, ami már 500 lóerős lett, valamint a leszorító ereje is 25 százalékkal jobb. Többek között ezek miatt mintegy 23 másodperccel jobb köridőt ment a Nordschleifén, mint a GT4.

+1. Audi R8 Quattro 4.2 V8 FSI

Az Audi egyik legikonikusabb modern sportautójának első generációját két motorral lehetett kapni: egy 4.2-es V8-al, vagy 5.2-es V10-zel. Ebből az utóbbi volt az erősebb a maga 525 lóerejével, de a gyengébbik, 420 lóerős V8-as sem mondható gyengének.

Az R8 első generációját 2006-ban kezdték el gyártani, ami 2012-ben kapott egy kis faceliftet, valamint jött egy erősebb V10-es változat V10 Plus néven. Így még további három évig értékesítették ezt a generációt.

+2. Audi RS 4 (B7)

A listára azért került külön a két Audi, ugyanis kisebb változtatások ellenére ugyanaz a 4.2-es V8 FSI motor van a B7 RS 4-ben, mint az R8-ban. Ezáltal pedig ez is 420 lóerős, mint a motor-testvére.

Ez az RS 4 volt az első olyan RS, amit szívómotorral építettek meg – majd ezt követte a 2010-ben bemutatott RS 5, ami ugyanezt a V8-as motort kapta meg.