Elmúlt 100 év legnagyobb vonatbalesete, értékesítési statisztikák - heti hírösszefoglaló

2023.06.04. 06:34

A magyarok kedvence továbbra is a Toyota: az év első öt hónapjában közel 2 százalékkal szűkülő újautó-piacon a japán márka autóiból bő 6313 darab kelt el, ez közel három százalékos emelkedést jelent az múlt év azonos időszakához képest. A Toyota így több mint 13 százalékos részesedésével piacvezető - derül ki a Datahouse részletes adataiból. 

Az információk szerint, melyet az indiai vasúttársaság osztott meg, az egyik járat kisiklott és a sínpárok között állt meg. Ekkor érkezett meg a szembejövő járat, ami nekiütközött az oldalára borult kocsiknak.

Átlagban naponta több mint 1 milliárd forint folyt be a NÚSZ Zrt.-hez. A pótdíjakból származó bevétel 22 százalékkal emelkedett. 

A Volkswagen hirtelen jött villanyautós flottájából nem mindegyik kelt vágyat. Azonnalit pláne nem. Még szerencse, hogy a 2017-es koncepcióval meglepő hasonlóságot mutató sorozatgyártott ID. Buzz mégis egy roppant kívánatos tárgy lehetett. Gyerek, felnőtt, sokat látott újságíró, teljesen mindegy, mert a rajongás egyetemes. A jó fagylalt tud hasonlót.

Befutottak a legfrissebb információk az európai autóipar áprilisi teljesítményéről. Erős a javulás tavalyhoz képest, az élen pedig őrségváltás történt.

Tudtuk, hogy a Stellantis márkák közül a Citroën után az Opel és a Fiat is kihasználja majd, hogy egy mobilvécé előállítási költségeivel lépést tartva is lehet autót gyártani. Mopedautót, a fiatalok és a városi harcosok kedvenc négykerekű elektromos kiegészítőjét. Vagyis immár az Ami és a Rocks-e mellett a Topolinót, Fiat emblémával.

Már Magyarországon is előfoglalható  az új Toyota Prius, amivel együtt az árlistája és a konfigurátora is elérhetővé vált.

Bár a belső égésű motoros érában meghatározó szerepet töltöttek be, az elektromos átállás közeledtével egyre inkább megkérdőjeleződik a japán gyártók jövője az autóiparban. A  Toyota  eddig is hangosan ágált a villanyautók ellen, egy új kutatás szerint azonban a szigetország többi márkája is aggasztóan lemaradt villanyosítás tekintetében.

Mit vesz az ember, ha egy megbízható, kényelmes japán autót akar, ami dinamikus is tud lenni? Egy Honda Accordot. De mindezt megkapja félmillió forintért is?