A Hyundainál nincs megállás az Ioniq 5-öt illetően. Tavaly júliusban mutatták be az N verzióját, idén márciusban pedig a sima faceliftjét. Eközben az N-nel mentek egy pokolit a Zöld Pokolban, valamint csak versenypályán használható Ioniq 5 N is lett. És ez még nem minden, az autóval most a Pikes Peaken akarnak rekordot dönteni.
A koreai gyártó négy darab 5 N-t visz a júniusi Pikes Peak International Hill Climbra, ahol két kategóriában fog indulni. Kettővel a gyári-specifikációs elektromos SUV/Crossover kategóriában, kettővel pedig az átalakított elektromos SUV/Crossover kategóriában. Az előbbi kategóriában Paul Dallenbach és Ron Zaras, míg az utóbbiban Dani Sordo és Robin Shute fog versenyezni.
Természetesen a gyári specifikációjú modelleken így is kell átalakításokat végezni: Recaro Pro Racer SPA Hans versenyülések kerülnek előre, a hátsókat kiveszik, bukócsövet, valamint tűzoltó rendszert is szerelnek az autóba.
Hogy az utóbbi kategóriában mit műveltek/fognak művelni az Ioniq 5 N-nel, csak később derül ki - lehet, hogy az Ioniq 5 N eN1-t viszik, vagy egy kimondottan Pikes Peakre átépített típust.
Az viszont biztosnak tűnik, hogy mindkét kategóriában rekordot fognak dönteni, ugyanis ezekben még senki sem indult. És tekintve a jelenlegi felhozatalt, az Ioniq 5 N a legerősebb kategóriájában.
Hasonló kategóriában, a gyári-specifikációs SUV/Crossoverben a 2018-as Bentley Bentayga a rekorder 10:49:902-vel, gyári-specifikációs villanyautókban a 2021-es Tesla Model S Plaid 9:54:901-gyel. A leggyorsabb pedig még mindig a Volkswagen ID.R Pikes Peak 7:57:148-cal.