Újabb beismerés a Volkswagennél: letekerték a terveket
- A korábbinál gyengébb pénzügyi eredményeket vár a Volkswagen, a gyenge autópiaci kereslet miatt.
- A profitráta 6 százalék alá csökkenhet.
- Az árbevétel a kedvezőtlen előrejelzés ellenére is igen méretes, a 320 milliárd eurós összeg, ami a tavalyelőtti magyar GDP majdnem duplája.
A Volkswagen csökkentette az idei pénzügyi eredményekre vonatkozó előrejelzését, ami nem lenne nagy dolog, ha kevesebb mint három hónapon belül nem ez lenne a második eset, hogy a cégnek ezt a kellemetlen lépést meg kellett tennie. A Reuters szerint a rövid indoklás az, hogy Európa legnagyobb autógyártójának személyautó-divíziója gyengén muzsikál.
Kevesebb lesz a profit
A VW nem sokkal azt követően jelentette be a rossz hírt, hogy a másik két nagy német autógyártó, a Mercedes-Benz és a BMW is csökkentette éves várakozásait szeptember elején. A fő ok ugyanaz, mint a Volkswagennél: a világ legnagyobb újautó-piacán, Kínában visszaesett a kereslet a hagyományos német autók iránt.
Az új volkswagenes prognózis publikálást megelőzően a cégvezetés megkezdte a tárgyalásokat az IG Metall szakszervezettel a munkahelyek védelméről. Valójában azt kell tisztázni, milyen módon zsugorítsák az autógyártó németországi gyártókapacitását. Az eredeti terv legalább egy németországi üzem bezárása.
A cégvezetés immáron 5,6 százalékos nyereségrátára számít 2024-ben szemben a korábban jósolt 6,5-7 százalékkal. Az árbevétel 0,7 százalékkal, 320 milliárd euróra csökkenhet. Bár még ez Magyarország 2022-es euróban számolt éves GDP-jének közel kétszerese, a VW vezetősége korábban öt százalékos bevételnövekedést várt az év végére. A Porsche SE, a VW-t is birtokló járműipari holding szintén csökkentette éves előrejelzését. A Volkswagen és a Porsche SE részvényei a frankfurti tőzsdén 0,7, illetve 1,6 százalékot veszítettek az értékükből.
Sorra érkeznek a rossz hírek
A most megjelent friss prognózis passzol az elmúlt hetekben érkező kedvezőtlen volkswagenes "hírfolyamba". Problémák már az elmúlt pár évben is voltak, de miután a pénzügyi vezetőjük kijelentette, hogy egy, talán két évük van kilábalni a jelenlegi válságos helyzetből, kimondottan kaotikus állapotok uralkodnak a vállalatnál, amely a német ipart is magával rántotta.
A Volkswagen ezért ahol csak lehet spórolásba kezd: visszakormányozhatják a céget kilencvenes évek elejére, eladják az Audi brüsszeli gyárát, közben Németországban várhatóan 30 ezer munkahelyet szüntethet meg a cég. Emellett a kínai gyárakban is leépítésekre kerülhet sor.