- A Toyota Motor valamivel kevesebb autót értékesített 2024-ben, mint egy évvel korábban. Ennek ellenére továbbra is a világ legnagyobb autógyártója. A második helyen a szintén zsugorodó Volkswagen áll.
- Van azért rekord is a cég szütyőjében.

A Toyota 10,8 millió autót adott el 2024-ben – idézte az autógyártó bejelentését a Reuters. Ez a mennyiség ugyan 3,7 százalékkal elmarad a vállalat 2023-as értékesítésétől, ám ennek ellenére elég volt ahhoz, hogy megtarthassa a világ legnagyobb autógyártójának járó trónt. Az adat tartalmazza a cég miniautó-márkája, a Daihatsu és a Hino Motors teherautó-gyártó számait is.
Siker a hibrideknél
A visszaesés túlnyomó részét hazai piacán, Japánban szenvedte el a Toyota, ahol a Daihatsu eladásai szabadesésben csökkentek. A helyi kei car-szabványnak megfelelő törpeautókat gyártó cég 2023-ban bukott le azzal, hogy meghamisította majdnem 90 ezer autójának töréstesztjét, a ténylegesnél jobb eredményeket kimutatva. Így a Toyota eladásai két számjegyű mértékben zuhantak az országban, ahol az autógyártók nagyon éles versenyt vívnak a kei kategóriában.
A csak az anyacéghez tartozó, azaz a Toyota saját logóját vagy a Lexusét viselő autók esetén 1,4 százalékos volt a visszaesés 2024 és 2023 összehasonlításában. Ezekből az autókból 10,2 millió kelt el a világpiacon. Kínában 6,9 százalékkal csökkentek a vállalat értékesítései az őrült árverseny közepette. Ugyanakkor az alapmárkához tartozó autókon belül 40,8 százalék volt a hibrid meghajtásúak aránya, amire még nem volt példa a cég történetében. A 10,2 milliónak csak 1,4 százaléka volt akkumulátoros elektromos autó.
A világranglista második helyén továbbra is a Volkswagen áll valamivel több mint kilencmillió autó eladásával 2024-ben – jelentette a vállalat január közepén. A VW 2,3 százalékkal maradt el 2023-as értékesítéseitől. A legnagyobb veszteséget Kínában szenvedte el, ami különösen fontos piaca a német autógyártónak.
