- A Toyota bemutatta a C-HR elektromos testvérét, a C-HR+-t.
- A két autó hasonló, de a C-HR+ az e-TNGA platformra került.
- 57,7 és 77 kWh-s akkumulátorokkal lesz elérhető, a maximális hatótáv 600 km.
- Lesz 167 és 224 lóerős változat, amikben egy villanymotor kerül az első tengelyre, az összkerekes azonban már 343 lóerős lesz két motorral.
- A legerősebb változat 5,2 másodperc alatt futja majd a 0-100-as sprintet.
- Az AC töltés 11-ről 22 kW-ra emelkedik, a maximális DC gyorstöltés 150 kW lesz.
- A beltér teljesen új, az összképet egy 14 colos érintőkijelző dominálja.
- A piaci bevezetés 2025 végén, 2026 elején várható.
Míg Akio Toyoda keze alatt a Toyota inkább a hibridekre fókuszált az elektromos autók helyett – hiszen lényegében ők robbantották be a trendet –, az új vezetés érzi az elektrifikáció hiányát. Néhány régió olyan szabályozásokkal nyomorgatja az autóipart, amik megkövetelik a gyártóktól az életképes elektromos palettát. Mivel a bZ4X egyedül nem alkalmas erre a feladatra, a Toyota szépen elkezdett felhúzni mellé egy termékcsaládot. Szerencsére a névjátékban nem követték a bZ4X megjegyezhetetlen logikáját, inkább régi nevet vettek elő. Ehhez hűen lett C-HR+ a Toyota újdonsága, amit a 2025-ös Kenshiki Fórumon láthattunk először.

Ám ezzel együtt is megtévesztő a név, hiszen ennek a C-HR-nek semmi köze a 2016 óta futó C-HR-hez. Bár a két autó formavilága hasonló, a C-HR+ egy másik platformra épül és egy kicsit nagyobb is. Azzal, hogy az elektromos autók alá fejlesztett e-TNGA padlólemezre tették, 11 centivel nőtt a tengelytáv (2750 mm-re) és 16-tal a teljes hossz (4520 mm-re), így joggal kapott + utótagot a nevébe. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy ez az autó már csak elektromos hajtással lesz elérhető, míg a sima C-HR marad a hibrid és plug-in hibrid hajtásláncoknál.

A sziluett és a dizájn alapján abszolút érthető, hogy miért a Toyota egyik legjobban futó modelljének nevét adaptálták. A C-HR+ egy jópofa kupé-crossover, de már első pillantásra is nyúlánkabb, mint hibrid rokona. Ez valószínűleg az új platform miatt van így, hiszen így fértek el az autó alatt az új 57,7 és 77 kWh bruttó kapacitású akkumulátorok. Utóbbival elméletileg 600 kilométer körül alakul a hatótáv, ám ez egyelőre csak becsült adat, még nem homologizálták a típust.

A nagyobb hatótáv valószínűleg az egy villanymotoros, 224 lóerős változat kiváltsága lesz a nagyobb akkumulátorral. Eggyel kevesebbet kínálhat majd a kétmotoros, 343 lóerős kivitel, ami a szűkebb hatótávot 5,2 másodperces 0-100-zal kompenzálja – valamit valamiért. A belépőszintet a kisebb akkumulátoros kivitel jelenti majd, ami szintén csak egy villanymotort kapott az első tengelyére, ráadásul a teljesítményét visszavették 167 lóerőre.
A hatékonyabb töltés érdekében az alapfelszereltség része lesz egy akkumulátor-előkondicionáló rendszer, amiről egyelőre nem árultak el sokat. Töltés előtt felmelegíti vagy lehűti az akkumulátort, ha kell, így hamarabb lesz képes elérni a maximális 150 kW-os DC gyorstöltést. Emellett emeltek a már meglévő AC töltés sebességén: a C-HR+-ban 11 helyett már 22 kW is elérhető lesz.

A Toyota azt ígéri, hogy a C-HR+ jobb vezetési élményt nyújt majd, mint a sima C-HR. Ezt a merevebb kasztnival és az alacsonyan lévő akkumulátorral illetve a villanymotorokkal érték el, az egész autó súlypontja lejjebb került. Elmondásuk szerint a futóművet kifejezetten sportosra hangolták, és ehhez igazodnak majd a különböző vezetéstámogató elektronikák is. Persze ezek fő célja továbbra is az autóban ülők és a körülötte közlekedők biztonsága, így a C-HR+ is megkap minden olyan modern biztonsági elektronikát, amik ma a Toyotákban megszokottak.

Az elektromos C-HR+ belterét szinte teljesen átrajzolták a tavaly frissített C-HR-éhez képest, viszont ebben is egy a műszer fal tetejére állított (14 colos) táblagép dominál. Olyannyira, hogy erre kerültek fel a klímapanel tekerői is – hasonló megoldással, mint a JLR-csoport autóiban. A központi számítógép alatt indukciós telefontöltőket alakítottak ki, mögötte pedig néhány gyorsgomb és egy tekerős menetmódválasztó kapott helyet. A multikormányt már láttuk más modern Toyotában, a digitális műszercsoport azonban friss elem.

Néhány országban a Toyota már 2025 végén megkezdi a C-HR+ értékesítését, de lesznek piacok, amikre csak 2026-ban jut el. A C-SUV kategóriába tartozó elektromos autó fontos a Toyota számára, hiszen például Európában ez a legnépszerűbb szegmens. Árat egyelőre nem közöltek, de nem lesz egyszerű belépni a piacra, hiszen ugyanebben a kategóriában versenyez a Tesla Model Y is, ami a világ legnépszerűbb autói között van.
