Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
- Bemutatkozott a Mercedes-Benz CLA legújabb generációja.
- A külső dizájnon inkább csak finomítottak a dizájnerek, a beltér viszont alaposan átalakult.
- A modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Előbbi hátsókerék meghajtású kivitelben akár 792 kilométeres WLTP hatótávra is képes.
A Mercedes az utóbbi időben nagy erőkkel dolgozott azon, hogy elkészüljön népszerű tömegmodellje, a CLA új generációs változatával. Az autóval kapcsolatban sok hangzatos ígéretet hallottunk, a hivatalos bemutató után pedig egyértelmű, hogy van ok az izgalomra.

Ahogy az a generációváltások alkalmával lenni szokott, a CLA egy kicsit nagyobb lett elődjénél: a hossza 3 centiméterrel, a magassága és a szélessége pedig 2,5-2,5 centiméterrel nőtt. Érdekes módon ennek ellenére a hátsó üléssorban szűkösebb lett a lábtér és a válltér, a fejtér viszont nőtt. Az első sorban a sofőrnek és az utasnak egyaránt valamivel több hely jut. Picit a csomagtartó is összement: kapacitása 405 liter, ami 55-tel kevesebb, mint az elődben. Előny viszont, hogy a tisztán elektromos kivitelek esetében elülső csomagtartó is akad, ami további 101 liter cuccot képes elnyelni.

A külső dizájn ismerős, látszik, hogy meg szerették volna tartani az előd könnyen felismerhető jegyeit. A legnagyobb újítását az első és hátsó lámpák jelentik. Maguk a lámpatestek kissé gömbölyű, cseppszerű formát kaptak, és már elöl és hátul is összeköti őket egy elvékonyodó csík. Az orrészen egy hatalmas, megvilágított embléma tündököl számtalan kisebb testvérével, hátul pedig maradt a jól ismert krómozott márkalogó. A megrendelők 17 és 19 col közötti kerekek közül választhatnak majd, a panorámatető az alapfelszereltség része.

A beltér már jóval többet változott, mint a külső. A Mercedes szokásához híven a műszerfalat szinte teljes egészében beborítják a kijelzők. A 10,25 colos digitális műszeregység mellett egy 14 colos központi infotainment kijelző, és egy szintén 14 colos utasoldali kijelző is a sofőr és utasa előtt terpeszkedik, igaz, utóbbi csak egy választható opció.
A hatalmas képernyők miatt nem maradt túl sok hely fizikai gomboknak, ahogy az előd turbinára emlékeztető légbeömlőit is el kell felejtenünk. A klímavezérlés az infotainment egyik menüjébe költözött, a feltűnő szellőzőrostélyok helyett pedig szokványosabb, szögletes kialakításúakat kapunk. Legalábbis középen, hiszen a műszerfal két oldalán maradtak a turbinák.

A technikai újításokra erősen ráfeküdt a Mercedes. Az új CLA hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is választható lesz. Előbbi esetében egy 1,5 literes, Miller-ciklusú belső égésű motor kerül a motortérbe, amit egy 48 voltos enyhe hibrid rendszer támogat. Utóbbit a nyolcsebességes DCT automata rejti. Érdekes módon a Mercedes lóerőadatokat itt nem árult el, de azt tudjuk, hogy az 1,5 literes egység kétféle konfigurációban érkezik majd. Az enyhe hibrid CLA elsőkerekesként és összkerékhajtással is rendelhető lesz.

A tisztán elektromos változatoknál már a számokat is ismerjük. Az olcsóbb verzióban egy 268 lóerős elektromos motor hajtja a hátsó kerekeket, míg a drágább, összkerekes kivitel az első tengelyre is kap egy motort, így az összteljesítmény már 349 lóerő. Előbbinél 6,6 másodpercig, utóbbinál 4,8 másodpercig tart a százas sprint.
Szokatlan, ritkán alkalmazott megoldás, hogy hátsó motorhoz mindkét kivitelnél egy kétsebességes automata váltó csatlakozik. Hasonló megoldást alkalmaznak például a Porsche Taycannál is. Az első fokozatot városi vezetéshez, a másodikat autópályás tempóhoz optimalizálták, így a gyártó szerint hatékonyabb az autó.

Az akkumulátor egy 85 kWh-s, nikkel-mangán-kobalt egység, ami az autó 0,21-es légellenállási együtthatójával és a hatékony hajtással kombinálva hatalmas, 792 kilométeres WLTP hatótávot tesz lehetővé a hátsókerekes modell esetén. Az összkerekers változat valamivel kevesebbet, 771 kilométert képest megtenni egy töltéssel.

Ha már töltés: a 800 voltos elektromos rendszernek hála akár 325 kilowattos gyorstöltés is elérhető, amivel 10 perc alatt 325 kilométer megtételére elég áramot tölthetünk az akkuba. A Mercedes szerint később egy kisebb, 58 kWh-s kapacitású LFP akkumulátorral készült CLA változat is érkezik, de erről egyelőre keveset tudunk.
Az új, tisztán elektromos Mercedes-Benz CLA értékesítése előreláthatóan október kezdődik, a belső égésű motoros változatokra néhány hónappal többet kell várni. Árakról egyelőre nem esett szó.
