- Az Audi RS3 frissített változata erősebb nem lett, de gyorsabb, drágább és sportosabb igen.
- Új lökhárítók, nagyobb légbeömlők, RS-specifikus diffúzorok és antracit Audi-embléma teszik agresszívebbé a megjelenését, miközben új 19 colos felnik és friss fényezések is érkeztek.
- A felfüggesztést és az RS Torque Splittert továbbfejlesztették, így az autó mozgékonyabb, kevésbé alulkormányzott.
- A 400 lóerős, öthengeres turbómotor változatlan, de az autó 7:33,123-as Nürburgring-köridőt futott, ami több mint hét másodperces javulás a korábbi változathoz képest.
Már egy ideje tudni, hogy érkezik az Audi RS3 frissítése, aminek előgyártott változatával rekordot döntöttek a Norsdschleifén. Végre megérkezett a végleges verzió, ami ha erősebb nem is, de gyorsabb, drágább és sportosabb lett.

Az új lökhárítók markánsabbak, a hátsó RS-specifikus diffúzort kapott, a nagyobb első légbeömlő és az antracit Audi-embléma pedig még agresszívabb megjelenést kölcsönöz az RS3-nak. Új, 19 colos felnik és színek is érkeztek (kék, piros és fehér fényezés). A Matrix LED-es fényszórók is megújultak, aminek erősebb a fénye elődjénél, valamint a nappali menetény mintázata is személyre szabható - ilyesmi fényszóró van többek között az Audi SQ6-on is.

Az utastérben újítottak kormány formáján, RS módválasztó gombokkal bővült, valamint alumínium váltófüleket kerültek mögé. A hangulatvilágítás több színt kínál, és a korábbi ezüst dekorbetét helyét Vanadium Grey színű díszítés vette át.

Ami viszont igazán számít, azok a műszaki újítások. Az Audi finomhangolta a felfüggesztést, illetve az autót az RS Torque Splitter továbbfejlesztett vezérlése miatt mozgékonyabbnak mondják. Ez lehetővé teszi a hátsó kerekek közötti aktív és teljesen változó nyomatékvektorozást. Ez a rendszer elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolókat használ mindkét hajtástengelyen, és minden egyes tengelykapcsoló saját elektronikus vezérlőegységgel rendelkezik. Kanyarodáskor az RS Torque Splitter növeli a külső kerékre ható meghajtónyomatékot, jelentősen csökkentve az alulkormányzottságot.

A turbós öthengeres motor teljesítménye továbbra is 400 lóerő, nyomatéka pedig 500 Nm. A gyorsulása is változatlan, 4 másodperc alatt van 100-on, végsebessége alapból 250 km/h, ami a Dynamic Plus csomaggal 289 km/h-ra növelhető. Ennyi fejlesztés elég volt, hogy a Norsdschleifén több mint hét másodperccel jobb időt fusson az előző generációhoz képest: az új idő 7:33.123 - ezzel egyébként gyorsabb is, mint a BMW M2.
A modell már itthon is rendelhető: az ára 28,7 millió forintról indul.
