F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
A fordulatos és izgalmas szezonnyitó ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös Forma 1-es világbajnokság Kínában. Bár a Sprintet meglepetésre Lewis Hamilton nyerte, a főfutamon a McLaren magabiztos kettős győzelmet aratott, még ha Lando Norris fékproblémái a kelleténél ijesztőbbé is tették az utolsó köröket a brit számára. Jöjjenek a Forma 1-es Kínai Nagydíj legfontosabb beszédtémái.
Piastri jelezte, hogy vele is számolni kell
Bár időnként Piastrinak is akadtak villanásai, a 2024-es szezonban a McLaren versenyzői közül rendre Lando Norris nyújtotta a jobb teljesítményt a versenyhétvégék többségén. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon úgy tűnt, idén is folytatódik ez a trend: Norris az időmérőt és a futamot is megnyerte, miközben Piastri vasárnap a hirtelen eleredő eső miatti balszerencsés kipördülés után csak a kilencedik lett.

A Kínai Nagydíjon azonban nagyon mást láttunk. Piastri - aki szombaton megszerezte élete első pole-pozícióját - végig gyorsabb és kiegyensúlyozottabb volt Norrisnál, aki bár nem futott rossz hétvégét, érezhetően kevésbé találta a ritmust. Persze Piastri Ausztráliában elkövetett bakija miatt Norris tíz ponttal jobban áll az összetettben, de a Kínai Nagydíj után úgy tűnik, kiélezettebb küzdelem várható a McLaren két versenyzője között.
Tényleg bajban van a Red Bull, de akadnak biztató jelek
Egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy a Red Bull lépéshátrányba került a riválisokhoz képest. Bár Max Verstappen Ausztráliában még alaposan megfuttatta Lando Norrist a győzelemért, Kínában szinte labdába sem rúgtak a bikák.
A sprintidőmérő és a sprintfutam talán még optimizmusra adott okot, de Verstappen a szombati időmérőn és a vasárnapi futamon győzelmi esélyek nélkül csak negyedik lett. Eközben csapattársa, Liam Lawson folytatta a katasztrofális teljesítményét, de ezzel hamarosan külön is foglalkozunk.

Már Christian Horner és Helmut Marko, a csapat két kulcsembere sem tagadja, hogy bajban vannak. Éppen ezért válságértekezletet tartanak a Red Bull központjában, még a soron következő Japán Nagydíj előtt. "A héten lesz egy megbeszélésünk Milton Keynes-ben azzal kapcsolatban, hogy mikor és hogyan tudunk felzárkózni [a többiekhez]. Addig is próbálunk annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet. Aggódunk, de nem dobjuk be a törülközőt." - nyilatkozta Marko.
A gyenge évkezdet ellenére azért akadt néhány biztató jel is a Kínai Nagydíj hétvégéjén. A verseny második felében Max Verstappen alatt hirtelen életre kelt az autó, a holland így egy darabig kifejezetten erős tempót diktált. Ha a csapat rá tud jönni, mi került hirtelen a helyére verseny közben, az nagy segítség lehet a felzárkózást illetően.
Borzasztó kezdés, rettenetes folytatás: mi lesz Liam Lawsonnal?
Még a legpesszimistább várakozásokat is alulmúlja Liam Lawson, a Red Bull újoncának eddigi teljesítménye. A kiábrándítóan indult, majd autótöréssel véget ért Ausztrál Nagydíj után Lawson ha lehet, tovább rontott. Az új-zélandi pilóta a sprintidőmérőn és a hagyományos időmérőn is utolsó helyen végzett, a versenyeken pedig képtelen volt érdemben javítani. A sprinten 14., vasárnap pedig csak a 16. helyen intették le. (Igaz, a két Ferrari és Pierre Gasly kizárása, valamint Jack Doohan büntetése miatt a főfutamon hivatalosan 12. lett.)

Lawson rendkívül gyenge teljesítménye miatt gyorsan szárnyra kaptak olyan pletykák, hogy az új-zélandit akár még a soron következő Japán Nagydíj előtt Yuki Tsunodára cserélhetik. Bár a Red Bull köztudottan kemény kézzel bánik az alulteljesítő pilótáival, két verseny után kirúgni Lawsont még tőlük is váratlan húzás lenne.
A korai pilótacserével kapcsolatos pletykákat a Red Bull részéről is többnyire cáfolták. Christian Horner szerint az egész jelenleg csak spekuláció, először pedig alaposan át kell nézniük Lawson adatait, hogy segíteni tudjanak neki. Helmut Marko mér gyorsabban rendezte a kérdést. A szakember a Formula.hu kérdésére csupán annyit válaszolt, hogy először az autóval kell kezdeniük valamit.
Ettől még egyértelmű, hogy Liam Lawsonra egyre nagyobb nyomás helyeződik. Ha tovább folytatódik a mélyrepülése, záros határidőn belül tényleg kitehetik a csapattól.
Feltámadt a Haas Kínában, Ocon és Bearman is parádézott
Bár sok más újonchoz hasonlóan a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj Oliver Bearman számára is kellemetlen élmény marad, a Haas fiatalja a Kínai hétvége talán legkellemesebb meglepetését okozta. A szombati időmérő még nem sikerült túl jól a brit számára, de vasárnap gyönyörű előzések sorozatát bemutatva végül a pontszerző 10. helyen ért célba. Sőt, a kizárások után végül hivatalosan nyolcadikként végzett. Jóval rutinosabb csapattársa, Esteban Ocon még ennél is jobban szerepelt: a kizárások után a középmezőny legjobbjaként ötödik lett.

Ezek az eredmények különösen annak tükrében meglepőek, hogy a Haas Ausztráliában még egyértelműen a mezőny leglassabb csapatának bizonyult, miután Ayao Komatsu csapatfőnök szerint súlyos nem várt problémákkal szembesültek. Bár úgy tűnhet, az amerikai gárda úrrá tudott lenni a gondokon, a csapatnál saját bevallásuk szerint is bőven akad még tennivaló.
Forrás: motorsport.com; Formula.hu
