H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
- A Ford egy szabadalmat nyújtott be egy elektromos autókba szánt, váltóérzetet imitáló rendszerről.
- A megoldás egy H-alakú vagy szekvenciális váltómintát utánozna, elektronikusan konfigurálható módon.
- A rendszer haptikus visszajelzést is adhatna, hogy a vezető a mechanikus váltókhoz hasonló érzetet kapjon.
A Hyundai az Ioniq 5 N váltó-szimulációját többen is elirigyelték, nem egy gyártó beszélt már arról, hogy ők is terveznek valami hasonlót. Úgy tűnik a Ford már egy ideje szeretne elektromos autóiba "hamis" váltót, ugyanis még 2023-ban nyújtottak be egy ilyen szabadalmi bejegyzést.
A dokumentumban „Shifter Assembly for Electric Vehicle” néven emlegetett rendszer lényegében a vezető által használt kezelőszervre, azaz a váltókarra koncentrál, és kevésbé foglalkozik a szoftveres háttérrel. A rajzok egy klasszikus H-alakú, hatsebességes váltómintát és egy egyszerű fel-le mozgó szekvenciális elrendezést is mutatnak. A Ford megoldása elméletileg akár mindkét módszert kínálhatná, például a harmadik és negyedik fokozat közötti mozgás blokkolásával.

A szabadalom „virtuális útról” is beszél, ami azt sugallja, hogy a váltókar mozgása elektronikusan konfigurálható, így bármilyen H-mintázat beállítható, akár egy négy-, akár egy hétfokozatú váltóé. A rendszer haptikus visszajelzést is adhatna, hogy a vezető érezze a mechanikus váltók mozgását és ellenállását.
