- A Tesla Gigafactorynak nevezett üzemeinél tízszer nagyobb autógyártó campust épít a BYD Csengcsou mellett, amely méretei alapján valójában város lesz a városban.
- Összesen 200 ezren dolgozhatnak, élhetnek majd a bázison.

Amikor a BYD valamit elhatároz, akkor nagyon nagyban gondolkodik – írta a InsideEVs villanyautó szakportál a kínai gyártó legújabb projektjét bemutató cikkében. Gyorsan nő ugyanis a cég Csengcsou városa mellett terpeszkedő autógyártó központja, amelynek méretei mellett eltörpülnek a korábbi autógyártó bázisok.
A kínai vállalat 2024-ben 107 milliárd dollár árbevételt ért el, ami több mint Magyarország éves GDP-jének fele. A növekedés meglehetősen tempós: 2023-ban még ennél 29 százalékkal kisebb volt a BYD bevétele. Összehasonlítást a Tesla kínálhat, amely 100 milliárd dollár alatt zárta az évet. A profit egyelőre az amerikaiak mellett szól.A Tesla 7,1 milliárd dollár nyereséget zsebelt be 2024-ben, ami 7,3 százalékos profitrátát takar, míg a BYD 5,44 milliárdos profitja 5,1 százalékos profitárát jelent. Az amerikai autógyártó a jelenlegi kilátások szerint elveszítheti fölényét a kínai piacon helyi kihívóival szemben. Ezekből elég sok akad, ám a BYD méreteiben már lehagyta a Teslát.
A Csengcsouban épülő campus területe 130 négyzetkilométer lesz. Ez megfelel San Francisco méretének, magyarországi összehasonlításban pedig Budapest budai részének másfélszerese.
A Tesla Nevada államban lévő Gigafactory nevű üzeménél tízszer nagyobb gyártóbázisról van szó. A városgyárban kezdetben 90 ezren fognak dolgozni, akik közül 60 ezren már ott vannak. A végső létszámot 200 ezerre tervezi a kínai autógyártó. A dolgozóknak lakást és rekreációs lehetőségeket is kínálnak majd. A BYD tervei szerint a teljes gyártókapacitás kiépülése után egymillió autót fognakelőállítani ezen a telephelyen.
