- A Nissan bemutatta a harmadik generációs Leaf-et.
- A villanyautó crossover lett és részletesen az év közepén fogják bemutatni.
- Az új Leaf az Arya platformjára épül.
Most egy pillanatra tegyük félre a Nissan helyzetét. A japán gyártó egy átfogó rövidtávú tervet jelentett be, amely részeként bemutatta a Leaf harmadik generációját, ami jelentősen átalakult. A meghatározó városi ki villanyautóból crossover lett, de mégis rövidebb, mint a második generációja.
A crossoveresedés indoka egyszerű: SUV kell a népnek, ezért efelé tolták az autó dizájnját. Az új modell az Ariya alapjaira épül, és szoros rokonságban áll majd a kizárólag Európában forgalmazott, hamarosan érkező elektromos Juke-kal. Mindkettőt a Nissan sunderlandi gyárában gyártják, amely jelenleg jelentős bővítésen megy keresztül.

A Leaf valamivel rövidebb lesz, mint az előző generáció, de a magasabb építése miatt mégis tágasabbnak jellemzik. Az autó tojás formája miatt jó légellenállás együtthatóval rendelkezik: 0,25. Nissan szerint a hatótáv meghaladja majd a 600 kilométert, de a fejlesztésnél a valós használati értékre helyezték a hangsúlyt. François Bailly, a Nissan európai termékfelelőse szerint az autópályán elérhető hatótáv és a töltési idő kulcsfontosságú szempontok voltak.

A belső tér egyszerű, modern és technológiailag mindent betesznek, amit megkövetelnek mostanság - bár képet nem mutattak róla. Az autó a Nissan legújabb infotainment és vezetéstámogató rendszereit kapja, köztük a Google-alapú Car and Connected Service (CCS) platformot. A Nissan szerint az új Leaf nemcsak stílusosabb és praktikusabb, hanem a technológiát is még elérhetőbbé teszi a vásárlók számára. Az autó 19 colos felniket kap, valamint biztos, hogy lesz panorámateteje. Ezen kívül a többi részletet az idei év közepére ígérik, és elvileg még idén kapható lesz a modell.
