A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
- Egyre vészjóslóbb hírek érkeznek a Maserati háza tájáról.
- Újra felerősödött a pletyka, miszerint a Stellantis eladhatja a küszködő márkát.
A Maserati helyzete borzalmasról katasztrofálisra változott. Az olasz márka 2024-ben csupán 11 300 autót tudott eladni, ami 57 százalékos visszaesést jelent 2023-hoz képest. A 2025-ös esztendő azonban még rosszabbul indult: az első három hónapban további 48 százalékkal estek az eladások. Ha ez nem lenne elég, a Maseratit Donald Trump vámjai is rendkívül súlyosan érintik: az olaszok minden modellje az USA határain kívül készül, miközben a hatalmas ország a márka legfontosabb piaca.

Ezek után nem meglepő, hogy újra erőre kaptak azok a pletykák, amik szerint az egyébként is nehéz helyzetben lévő Stellantis eladhatja a szenvedő Maseratit. Utóbbira tavaly Natalie Knight akkori CFO is utalást tett, de a vezető kijelentését később hevesen cáfolták.
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte a Maserati és az Alfa Romeo ügyében. Egy ilyen cselekedet egyrészt tanácstalanságra utal, másrészt a hírek szerint a két márka potenciális eladása is az opciók között szerepel, ha a szakértők végül ezt állapítják meg egyetlen logikus lépésként.
Valószínűleg a Maseratinál is érezték, hogy eljött a tűzoltás ideje. Végül Santo Ficili, a márka CEO-ja igyekezett lehűteni a kedélyeket. "A Stellantis továbbra is elkötelezett Olaszország, az olasz munkások és az olasz márkák iránt, a Maseratit is beleértve" - jelentette ki a vezető. Ficili Trump vámjai kapcsán csak annyit közölt, hogy "az Egyesült Államok továbbra is fontos stratégiai piac marad a Maserati számára."
Forrás: motor1.com
