Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

2025.04.17. 12:24

  • A Subaru bemutatta az Outback új generációját.
  • A megújult modell sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor.
  • A Subaru árakat és pontos megjelenési dátumot egyelőre nem közölt.

Rohamosan közeledik minden terepezésre is alkalmas kombi ősapja, a Subaru Outback 30. születésnapja. Az évforduló alkalmából a japán márka leleplezte a típus legújabb generációját, ami többé kevésbé leszámolt a múlttal, és behódolt a jelen trendjeinek.

Az új Outback ugyanis sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor. A hosszúkás karosszéria maradt ugyan, de az élek szögletesebbek, a részletek pedig egyértelműen terepjárósabbak lettek. Új tetősínek is elérhetőek, amik teherbírása menet közben 100 kiló, álló helyzetben – például tetősátrat használva – 362 kiló. A Subaru szerint az új formavilággal az autó magasságát és szívósságát szerették volna hangsúlyozni.



Az utastér is alaposan megújult. Ahogy az mostanában lenni szokott, a mérnökök itt is kiemelten foglalkoztak az infotainment rendszerrel. Így egy új, 12,3 colos digitális műszeregység és egy 12,1 colos központi kijelző került a műszerfalra, amiket a korábbinál gyorsabb processzor működtet.

Egy újítás a vezetéstámogató rendszereknél is adott: bizonyos autópályákon már működtethető a kéz nélküli önvezetés, egészen 136 km/h-ig.



A Subaru is felismerte, hogy valójában senki sem szeret alapvető opciók után turkálni az infotainment menüerdejében, így a klíma funkciói fizikai gombok segítségével állíthatóak a középső szellőzőrostélyok alatt. Ezen felül a dizájnerek egyebek között a pohártartókat és a csatlakozókat is áttervezték. A tágasabb utastérről a 2 collal magasabb tetővonal gondoskodik.



A megújult Outback kétféle motorral érhető el: az alap 2,5 literes négyhengeres szívó boxermotor 180 lóerős, ami picit kevesebb, mint az előző generáció esetében. Az erősebb, 2,4 literes turbós négyhengeres már 260 lóerős. Az összkerékhajtás és a CVT váltó mindkét verzió esetében alapfelszereltség.



Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is. Ez a megemelt hasmagasság mellett nagyobb terepszögekkel és speciális hangolású lengéscsillapítókkal érkezik amellett, hogy a középső differenciálmű gyorsabban zár. Ennél a kiadásnál az erősebb motor alapfelszereltség.

A Subaru árakat és pontos megjelenési dátumot egyelőre nem közölt.