- A Lexus bemutatta az új ES-t.
- A japán márka nagy szedánja teljesen új külső és belső dizájnnal érkezett.
- Lesz hibrid és tisztán elektromos változat is.

A Lexus Shanghaiban bemutatta az ES legújabb változatát, ez már a nyolcadik generáció. Az elődhöz képest nagyot változott forma, a klasszikus szedánokra jellemző arányokat elhelyezték a kukában a Lexus tervezői. Az új ES a mostani divatnak megfelelően kupésan lefelé ívelő tetővonalat kapott, illetve a géptető sem olyan nyúlánk, mint a korábbi modellen.

A Lexus védjegyévé vált Predator-arc helyett egy visszafogottabb orr-részt rajzoltak az ES-re. Utóbbi a vékony lámpáival és a szögletes vonalaival a modern Toyoták dizájnját idézi. Apropó szögletes vonalak: az autót mindenhol élek tagolják, ívet egyedül a tetővonalon és ablakokon láthatunk.

A külsőhöz hasonlóan a belteret is radikálisan áttervezték. Belül több az íves részlet, de itt is sokkal dominánsabbak lettek az élek, mint korábban. Gombokat alig hagytak. A műszeregység külön kijelzőt kapott, amit egy nagy vagy egy gigantikus monitor egészít ki középen - utóbbi az utas elé is belóg. Újdonság a kormányra betűkkel kiírt Lexus márkajelzés is.
Elsőre nem látszik, de az új ES hatalmas: 5,14 méter hosszú, ami 16,5 centis kövekedés az elődhöz képest. A tengelytáv 8 centit nőtt a hetedik generációhoz képest, így már 2,95 méteres. Ezek alapján szinte biztos, hogy az ES helykínálata fejedelmi.

Látszik, hogy a Lexus továbbra is hisz a hibridekben. Kétféle 2,5 literes öntöltő hibrid lesz: az ES 300h 201 lóerős, az ES 350h pedig 247 lóerős rendszerteljesítménnyel érkezik, de országonként csak egyet kínálnak majd ezek közül. Mindkét változatból lesz elsőkerekes és összkerekes is.

Annak sem érdemes szomorkodnia, aki elektromos ES-re vágyik: kétféle elektromos modellváltozat is elérhető lesz. Az alap az ES 350e, ami a belépő hibridhez hasonlóan elsőkerekes lesz, 224 lóerőt és (az optimista CLTC szabvány szerint) 483 kilométeres hatótávot tud majd.

Az erősebb, kétmotoros, összkerekes ES 500e már combosabb: 343 lóerőt tud, a hatótávját pedig 610 kilométeresnek mondják. Bár nem árultak el pontos adatokat, utóbbi azt feltételezi, hogy kétféle akkumulátorral lehet majd kapni az elektromos ES-eket.
A nyolcadik generációs Lexus ES 2026-ban érkezhet a szalonokba, Európában erre jövő tavasszal lehet számítani. Az árakat még nem árulták el.
Forrás: Lexus
