Teljesen megújult a Citroen családi SUV-ja, a C5 Aircross

2025.04.29. 14:04

  • Bemutatták a Citroen C5 Aircross második generációját.
  • Az új modell nagyobb és tágasabb lett elődjénél, és már a Citroen jelenlegi formanyelve díszeleg rajta.
  • A modell hibrid, plug-in hibrid és elektromos hajtáslánccal is kapható.

A Citroen C5 Aircross egész régen, 2017-ben mutatkozott be, vagyis autós években számolva már eléggé öreg a jelenlegi generáció. Most jött el a nyugdíjazás ideje, itt van a C5 Aircross második generációja.

Az új modellre zászlóshajóként tekint a Citroen, amit maradt a C-szegmensben. Az új C5 Aircross is megkapta a Citroen mostani formanyelvét, ami főként az első LED-Matrix fényszórókban látható. A hátsó fényszórója viszont egészen egyedi lett, emlékeztet a C5 X-ére, ám három vízszintes elemből áll. A dizájn biztos megosztó, de elismerésre méltó, hogy csaknem teljesen változatlan maradt a koncepccióhoz képest, amit a Párizsi Autószalonon mutattak be tavaly.

A 4652 mm-es hosszából 2784 mm a tengelytáv, vagyis 6 centivel több hely van benne, mint az előző generációban. Ezt a hátul utazók élvezik, a csomagtartó hajtáslánctól függetlenül 565 literes.

A beltér is alaposan megváltozott, ami látszatra egészen praktikusra sikeredett. A lebegő középkonzolba hajló központi kijelző látványos, a Citroen vízesésként utal rá, ami annyira megtetszett nekik, hogy a közleményből a méretét is kifelejtették. Viszont a digitális műszeregységét tudjuk, 10 col, amit egy Head-up kijelzővel is kiegészíthetünk. A C5 Aircrossban a márka Drive Assist 2.0-s vezetőtámogató csomagja van, ami támogatja a 2. szintű önvezető funkciókat is.

A C5 Aircross többféle hajtáslánccal lesz kapható. A legolcsóbb a 145 lóerős 48 V-os hibrid, amiben a már jól ismert 1,2-es, háromhengeres turbómotor van. Ezt követi a 195 lóerős tölthető hibrid, aminek elektromos hatótávja 86 kilométer, de városban a 100-at is elérheti. A négyhengeres 1,6 literes turbómotorral együtt 650 kilométernyi hatótávot ígérnek autópályán.

Végezetül elektromos kivitelű C5 Aircross is érkezik, méghozzá két akkumérettel: a 73 kWh-s aksi 520 kilométer megtételére képes, aminél a teljesítmény is alacsonyabb, csak 210 lóerő. Az erősebb már 230 lóerő, 97 kWh-s aksival, aminek hatótávja 680 kilométer. Mindkét verziónál opcionális extra a hőszivattyú.

A töltési teljesítmény maximuma mindkét verzió esetében 160 kW, amivel fél óra alatt feltölthetők 80 százalékra. A V2L funkció viszont alap, vagyis az autó képes külső fogyasztókat táplálni.

Hazai árazásról és megjelenési dátumról még nincsenek információk, de valószínűleg nem kell rá sokat várni.