- Megérkezett a Tesla Model Y Juniper Long Range RWD.
- Bő egymillió forinttal olcsóbb, mint a Long Range AWD kivitel.
- Nagyobb hatótávot, összesen 622 kilométert tud egy töltéssel.
- Lesz egy Standard Range RWD kivitel is, ami bár gyengébb és kevesebbet megy egy töltéssel, szűk kétmillióval olcsóbb.
- Állítólag már dolgoznak egy még olcsóbb változaton.
Az új Tesla Model Y bevezetését a Long Range AWD kivitellel kezdték, tehát nem a legolcsóbb változattal. Sőt, ennél majd csak a hamarosan érkező Performance tud majd többet teljesítményben és árban is. Sokaknak azonban relevánsabb infó lehet, hogy megérkezett a Model Y Juniper Long Range RWD kivitele. Ez valamivel gyengébb és visszafogottabban gyorsul, viszont olcsóbb és jelentősen nagyobb hatótávot kínál.

A Long Range AWD-t 21,7 millióért mérik jelenleg. Ennyi pénzért egy két villanymotoros Model Y Junipert kapunk, ami 4,8 másodperc alatt futja a 0-100-at és a WLTP szerint 586 kilométert megy egy töltéssel. Ezzel szemben az új Long Range RWD esetében csak egy villanymotor dolgozik a hátsó tengelyen, a 0-100-as sprint 5,6 másodpercre romlik – még ez is bőségesen elég –, viszont a nyitóár 20,57 millió forint és ezért 622 kilométeres hatótávot nyújt. A felszereltségben vannak kisebb különbségek, de ezeket az extra listán lehet pótolni – bár akkor árban megint majdnem ugyanott vagyunk. Ilyen például a hangrendszer vagy a kárpitok minősége.

Magyarországon ezek mellett lesz egy még mezítlábasabb modell Standard Range RWD jelöléssel. Ez bár csak 18,9 millió forintról indul, a hatótáv mindössze 500 kilométer, illetve a 250 kW-os gyorstöltést sem tudja, csak 175 kW-ot. A villanymotor teljesítményét a Long Range 347 lóerejéhez képest visszavették 299-re, így a gyorsulás is 5,9 másodpercre nőtt – mondjuk még ez is elég jó. Ez a változat a Long Range kivitellel együtt idén júniustól lesz elérhető a Tesla kínálatában.

Kis érdekesség, hogy a Teslánál állítólag dolgoznak egy még kisebb, visszafogottabb és fapadosabb Model Y változaton. Feltehetően ez lesz a Tesla olcsó elektromos kisautója, aminek a fejlesztéséről régóta pletykálnak. Ha minden a terv szerint halad, először 2026-ban láthatjuk majd az új modellt és első sorban a kínai piacra terveznek vele, ezt követően jöhet el Európába, illetve az Egyesült Államokba.
