Az F1-es Emilia-Romagnai Nagydíj legnagyobb kérdései
Történelmi helyszínen folytatódik a 2025-ös Forma 1-es szezon: Imolába látogat a mezőny. Az egyik legszebb európai helyszín az elmúlt szezonokban rendre izgalmas versenyeket garantált, részben azért, mert sok csapat ekkorra időzíti az első komoly fejlesztési csomagját. Lássuk az F1-es Emilia-Romagnai Nagydíj legnagyobb kérdéseit!

- Hivatalos név: Formula 1 AWS Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna 2025
- Helyszín: Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari Imola
- Pálya hossza: 4909 méter
- Verseny hossza: 63 kör, 309.049 kilométer
- Sprinthétvége: Nem
- Várható időjárás: Péntek: felhős, 20 fok; Szombat: felhős, 21 fok (5százalék esély az esőre); Vasárnap: felhős, 23 fok (46 százalék esély az esőre)
Menetrend:
- Péntek: 13:30 - 1. szabadedzés // 17:00 - 2. szabadedzés
- Szombat: 12:30 - 3. szabadedzés // 16:00 - Időmérő
- Vasárnap: 15:00 - Futam
Milyen következményei lesznek az új szárnyszabályoknak?
Bár számos csapat ezen a hétvégén, Imolában veti be az első nagy fejlesztési csomagját, Frederic Vasseur szerint nem várható jelentős változás az erőviszonyok tekintetében. A Ferrari csapatfőnöke kiemelte, hogy már a jelenlegi szabályrendszer negyedik évében járunk, így nem valószínű, hogy valamelyik csapat jelentős tempót találna.

Ehhez képest a Spanyol Nagydíjtól életbelépő új, az első szárnyak hajlékonyságát érintő szabályok már nagyobb változást okozhatnak. „A legnagyobb változást valószínűleg Spanyolország hozza majd, mert ott világos szabályváltozás lép életbe, egy teljesen új első szárnnyal. Ez némileg megváltoztathatja a bajnokság aktuális képét, várjuk ki.” - idézi Vasseurt a formula.hu.
Ennek ellenére nem várható, hogy az új szabályok jelentősen felborítanák az erőviszonyokat. A Ferrari csapatfőnöke szerint a különbségek változhatnak a csapatok között, de az erősorrend érdemben nem alakul majd át.
Mi lesz az Alpine második ülésével?
A múlt héten beigazolódtak a pletykák: az Alpine tartalékpilóta szerepbe sorolta vissza újonc versenyzőjét, Jack Doohant, a helyére pedig Franco Colapintót ülteti be. Egyáltalán nem biztos azonban, hogy az argentin hosszú időre kapta meg a lehetőséget.

A hírek arról szólnak, hogy - részben a meggyengült szponzori háttér miatt - Colapinto helye csak öt futamra biztosított. Hogy utána mi következik, az nagy kérdés. Ha a fiatal pilóta jól teljesít, és a szponzori pénzek sem apadnak el, valószínűleg maradhat. Azonban ha dolgok nem így alakulnak, több forgatókönyv is lehetséges. Ezek egyike, hogy a tavaly év végén a Red Bulltól menesztett Sergio Perez kaphatja meg az Alpine ülését, de végső soron Jack Doohan visszatérését sem lehet teljesen kizárni, bár ez nem tűnik túl valószínűnek.
Ami bizonyos, hogy Colapintónak teljesítenie kell, mégpedig szinte azonnal. Ez a gyengécske idei Alpine-nal, ilyen nyomás alatt bizonyára nem lesz egyszerű.
Kik lesznek a Cadillac versenyzői?
2026-ban új csapattal gazdagodik az F1 mezőnye. A Cadillac a háttérben már hatalmas erőkkel készül a beszállásra, de egy fontos tényező még bejelentésre vár: a versenyzők.
A témával kapcsolatban nemrég Mario Andretti, a csapat vezetőségének tagja nyilatkozott. 1978 F1-es világbajnoka szerint több versenyző is a látókörükben van, de még nem döntöttek. "A döntés némileg korlátozott - mondjuk ki: nagyon sok remek tehetségnek érvényes szerződése van. Szerencsére így is van három-négy elérhető - talán inkább három - akiket egyértelműen érdemes megfontolni. Ezzel jelenleg is nagyon komolyan foglalkozunk. Zajlanak beszélgetések valahol, és más helyeken is. Csak ennyit mondhatok, hogy mindenkivel szemben fair maradjak."

A hírek szerint Sergio Perez is az amerikai csapat egyik kiszemeltje lehet, ezt pedig most Andretti is megerősítette: "Annyit mondhatok, hogy ő [Perez] egyértelműen azon versenyzők egyike, akiket fontolgatunk. Nem árulhatom el, hogy hol tartunk az elköteleződés terén. Ezt a luxust meg akarjuk tartani magunknak addig, amíg minden elérhető versenyzőt sorra vettünk." - idézi Andrettit a motorsport.com.
