Akkorát frissült a DS 4, hogy a neve is megváltozott

2025.05.15. 13:26

  • A DS4-ből DS N°4 lett, és a modell a nevéhez méltón alaposan megújult, főleg elöl: új, látványos nappali menetfény, átdolgozott hűtőmaszk és világító DS-logó jelzi a frissítést.
  • Hátul inkább csak az emblémák költöztek középre, oldalról viszont maradt a megszokott arány, immár szériában 19 colos kerekekkel. Bent új HUD, 10,25 colos műszeregység, de a középső kijelző maradt 10 colos.
  • Motorfronton búcsúzott a dízel, jött helyette a 450 kilométeres hatótávra képes elektromos változat, valamint maradt a plug-in hibrid (225 LE) és a hibrid (145 LE) hajtáslánc is.

2021 óta csaknem változatlan formában kapható a DS4 crossover, amit a franciák már meguntak, és egy olyan alapos ráncfelvarrást adtak a modellnek, amivel még a nevén is változtattak: innentől ez a DS N°4.

Az új DS N°4 külsőleg elöl változott a legtöbbet: arányosan rászabták az N°8 elejét, így megkapta a csaknem földig érő nappali menetfényt, a világító DS logót és hűtőmaszkot -bár az utóbbi csak magasabb felszereltségekhez jár.

4,4 méter hosszú oldalprofilja nem változott, már mindegyik felszereltséghez alap a 19 colos kerék. Hátulja csak minimálisan változott: az emblémákat áthelyezték, a csomagtartóajtó szélei helyett már a közepén díszeleg a márka- és a modellnév.

A beltér hasonlóan elegáns maradt a frissítéssel, de már egy nagyobb HUD és egy 10,25 colos digitális műszeregység van a sofőr előtt. A központi kijelző megmaradt 10 colos.

A csomagtartóméret nem változott: a hibrid 430, a plug-in hibrid 360, az elektromos pedig 390 literes.

A DS 4 eddig kapható volt hibridként, tölthető hibridként és dízel motorral. Ebből a listából kikerül a dízel és helyére az elektromos verzió kerül. A  N°4 E-Tense 450 kilométeres hatótávot ígér 213 lóerős teljesítménnyel. Legnagyobb töltési teljesítménye 120 kW, amivel 20-ról 80 százalékra fél óra alatt feltölthető.

A PHEV verzióban egy 14,6 kWh-s akkumulátor van, amivel 81 kilométeres tisztán elektromos hatótávra képes. A benzinmotor megmaradt négy hengerrel, aminek teljesítménye egymagában 180 lóerő, de villanymotorral együtt 225. Ehhez társul egy új duplakuplungos hétsebességes automata váltó.

Végezetül pedig a sima hibrid verzióban is kapható, miben a már ismert 1,2 literes turbómotor van egy 28 lóerős villanymotorral és egy hatsebességes duplakuplungos automata váltóval. Ennek összteljesítménye 145 lóerő. 

A frissített modell ára és megjelenése még ismeretlen, de valószínűleg még idén kapható lesz és  lesz. A kifutó DS 4 hibrid verziója 13,7 millió forintról indul, míg a plug-iné 17,9-ről, vagyis a frissített verziót is ilyesmi áron várhatjuk.