Béke katódaira: kivégzik az alap villany Dodge Chargert
- A Dodge 2025-ben leállítja a Charger Daytona R/T gyártását, mert a visszafogott kereslet és gyenge eladások nem igazolták a várakozásokat – több ezer eladatlan példány áll a kereskedésekben, az akciók ellenére is.
- Hiába volt 496 lóerős, az R/T nem hozta a várt teljesítményt: drága volt, nem elég gyors, és a hatótávja sem győzte meg az izomautók közönségét – különösen a Model 3 Performance mellett.
- A 670 lóerős Scat Pack marad a kínálatban, sőt 2026-tól négyajtós verzió is érkezik belőle.
Úgy tűnik, hamar kifulladt a Dodge nagy elektromos álma: jövőre befejezik a Charger Daytona R/T alapváltozatána gyártását. A Mopar Insider szerint a visszafogott fogadtatás és a gyenge eladások miatt döntött így a gyártó – jelenleg nagyjából 3500 darab porosodik az amerikai kereskedésekben, hiába voltak bőkezű kedvezmények és akciós lízingkonstrukciók.
A helyzetet csak rontja, hogy az autó Kanadában készül, így az új, 25 százalékos vám is sújtja. A Dodge alighanem bukott minden egyes eladott példányon. Pedig nagy reményekkel indult a projekt: a Charger Daytona az izomautók elektromos jövőjét próbálta bemutanti, de az R/T kivitel – a maga 496 lóerejével – egyszerűen nem győzte meg a közönséget. Drága volt (kb. 22 millió forint), nem volt elég gyors (0–100: 4,7 mp, míg a Tesla Model 3 Performance ezt 3,4 másodperc alatt tudja), és hatótávja sem kiemelkedő, az EPA szerint 500 kilométer.
A 670 lóerős Scat Pack viszont marad, sőt, 2026-tól négyajtós verzió is jön belőle. De az Egyesült Államokban nemcsak a Charger küzd, hanem a Stellantis összes elektromos modellje. A Jeep Wagoneer S is küszködik, a Fiat 500e pedig Európában is kevés, nemhogy oda.
