A Subaru is újragondolja az elektromos stratégiáját, de nem a szokványos okból
- A Subaru sosem tartozott az élmezőnybe az elektromos átállás terén.
- Ennek ellenére a japán márka bejelentette, hogy lejjebb ad az egyébként is szerény tervein.
- Az ok nemcsak az elektromos átállás vártnál lassabb tempója, hanem az Egyesült Államok kiszámíthatatlan gazdaságpolitikája is indokolja.
A Tesla kezdeti sikerét látva egymás után ugrottak fejest a nagy gyártók a villanyautózásba, ami láncreakciót indított el. Mivel a technológiai fejlődés elképesztő sebességgel zajlik, és senki sem lehet biztos benne, milyen újdonság hozza a következő nagy áttörést, senki sem akar lemaradni. Emiatt végül szinte minden meghatározó márka elkötelezte magát a villanyautózás mellett.
Persze amint kiderült, hogy azért nem fogja egyik napról a másikra mindenki villanyautóra cserélni a bevált családi dízelt, újabb láncreakció indult el, csak éppen a másik irányba. Azt kezdték el sorra bejelentgetni a gyártók, hogy inkább mégis megfontoltabban közelítenek az elektromos átálláshoz.

Nem minden gyártó ült bele ebbe a libikókába. A Subaru eddig is inkább a mezőny végén kullogott elektromos modellek terén, de a japán márka nemrég bejelentette, hogy nem is tervez ezen érdemben változtatni - az amerikai piacon legalábbis semmiképp.
A döntést azonban nemcsak az elektromos átállás vártnál lassabb tempója, hanem az Egyesült Államok kiszámíthatatlan gazdaságpolitikája is indokolja. A Carscoops szerint a Donald Trump vámjai, valamint az elektromos autók után járó adókedvezmény körüli bizonytalanság miatt annyira kiszámíthatatlanná vált a jövő, hogy a Subaru inkább nem kockáztat. Marad a hibrideknél.
A Subaru jelenleg egyetlen elektromos autót (Solterra) árul Amerikában, emellé érkezik jövőre a nemrég bejelentett Trailseeker. A fentiek miatt több villanyautóra nem számíthatunk a japán márkától.
