- Több kínai gyártó – köztük a BYD, a Li Auto, a Zeekr és a Deepal – külön kampányt indított az őket ért lejárató támadások ellen, jutalmat kínálva azoknak, akik segítenek lebuktatni a háttérben állókat. A Zeekr például akár ötmillió jüant is fizetne.
- Ezek a gyártók szerint a rágalomhadjáratok – trollhadseregek terjesztette hamis minőségi panaszokkal és torzított adatokkal – nemcsak a hírnevüknek, hanem az eladásaiknak is ártanak. Egy gyártó szerint két rivális modell csatájában több mint 700 hamis cikk jelent meg.
- A Deepal védelmi alapot hozott létre, az Avatr több száz tippet kapott a lejáratók kilétére, a BYD pedig már pert is nyert egy influenszer ellen, amiért kétmillió jüant ítéltek meg nekik.
- Az iparágban már korábban is próbáltak fellépni a rosszindulatú gyakorlatok ellen – a Kínai Autógyártók Szövetsége például 2023-ban 14 gyártóval közösen vállalta, hogy nem használ trollokat. Mostanra már az állam is sürgeti a szabályozás megerősítését és a komoly büntetéseket.
Több kínai gyártó indított kampányt a rájuk zúdult lejárató kampányok ellen, amelynek célja, hogy felkutassák ezek forrását. Egyes gyártók akár ötmillió jüant (248 millió forint) is adnak annak, aki lebuktatja a felbujtókat.
Ilyen kampányt a BYD, a Li Auto, a Zeekr és a Deepal is indított, ugyanis őket éri a legtöbb lejárató kampány. Ezekben fals információkat terjesztenek a gyártókról és autóikról, amiket trollhadseregek kürtölnek mindenhol. A gyártók szerint ezek a negatív kampányok nemcsak rossz színben tűntetik fel őket, hanem az eladásaikat is érintik.
Egy autóipari vezető felfedte, hogy az év elején egy két modell közötti értékesítési csata során több mint 700 támadó cikk született az autókról, amik hamis minőségi panaszokat és hamis adatokat tartalmaztak.
A Deepal az elsők között hozott létre Védelmi Alapot, hogy megvédje a márka hírnevét. Az Avatr pedig már közel kétszáz tippet kapott, hogy honnan eredhetnek a lejárató propagandák.
A Zeekr ötmillió jüant ad annak, aki felfedi az akciók mögött állókat, a Nio bizonyítékokért 10 ezer - 1 millió jüan közötti jutalmat ad, a BYD pedig nemrég pert nyert egy influenszer ellen rágalmazás miatt, amivel kétmillió jüant kaptak.
2023-ban a Kínai Autógyártók Szövetsége 14 autógyártóval közösen vállalást tett az internetes trollok alkalmazása ellen. Nemrégiben a 2025-ös kínai EV100 fórumon a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság egyik tisztviselője hangsúlyozta, hogy orvosolni kell az iparági rendellenességeket a rosszindulatú rágalmaktól a hamis reklámokig. A szakértők azt javasolják, hogy a szabályozó hatóságok erősítsék meg a végrehajtást és szabjanak ki súlyos büntetéseket a tipikus esetekre az elkövetők elrettentése érdekében. Az iparági szövetségek önfegyelmi megállapodásokat is létrehozhatnának a helytelen marketingmagatartás visszaszorítása és a normális üzleti verseny helyreállítása érdekében.
