Itt a vadiúj Toyota Rav4, pofásabb külsővel és akár 100 km-es elektromos hatótávval

2025.05.21. 07:55

  • A Toyota bemutatta a vadiúj Rav4-et.
  • Méretében alig változott, de merevebb vázat és új dizájnt kapott.
  • Elérhető lesz a legfrissebb hibrid és plug-in hibrid rendszerekkel.
  • A plug-in hibrid Rav4 akár 100 kilométert is meg tud egy töltéssel.
  • Lesz GR változat is.

Leleplezték az új Toyota Rav4-et, a japán vállalat egyik legfontosabb modelljének legfrissebb generációját. A siker 1994 óta tart: a Toyota eddig 15 millió Rav4-et adott el világszerte és ebben komoly szerepe van az előző, ötödik generációnak. A gyártását 2018-ban kezdték, a facelift 2021-ben érkezett. Éppen ezért a siker kulcsát a felépítésében tovább viszi a hatodik generáció, viszont mindent sokkal modernebben és jobban tud.

Az új Rav4-et megerősítették, merevebb lett, mint az elődje. Ez nemcsak az utasbiztonság szempontjából előnyös, hanem szerintük így a vezetési élmény is jobb lesz. A plug-in hibrid esetében az új akkumulátor 30 százalékkal nagyobb lett, és a padlóban helyezték el, akárcsak a tisztán elektromos autóknál. Ez azért előnyös, mert több hely marad a beltérben, és még az autó súlypontja is lejjebb kerül. A Toyota szűkszavú volt a méretekkel kapcsolatban: annyit árultak el, hogy a Rav4 külső kiterjedése alig változott.

A külső megjelenést a Toyota jelenlegi palettájához igazították, bár ez nem volt akkora meglepetés, hiszen korábban egy kínai konferenciáról már kiszivárgott néhány kémfotó – illetve néhány napja már a Toyota is fokozta a hangulatot viccesen álcázott fotókkal. Az új Rav4-en remekül alkalmazták a Toyota közelmúltban bevezetett formanyelvét. A Toyota szerint sokat dolgoztak azon, hogy a hatodik generációs Rav4-en látszódjon a modell terepjárós múltja.

A beltér dizájnja sokat fejlődött: egyszerűbb, modernebb és szellősebb lett. A középen álló, 12,9 colos táblagépen fut a legtöbb funkció, innen érjük el a klímavezérlőt is, ami kapott néhány gyorsgombot a kijelző aljára. A műszercsoport szintén teljesen digitális, mögötte head-up display is akad. A legérdekesebbek talán a műszerfalból kiálló: a hatszög alakú gombokkal vezérelhetők a terepes funkciók, a menetmódok és a hajtásképlet.

Az új Rav4 Európában sima hibrid és tölthető hibrid rendszerrel lesz elérhető, mindkét változathoz kínálnak majd összkerékhajtást. Az alap Rav4 megkapta a Toyota legfrissebb és leghatékonyabb hibrid hajtásláncát, aminek elsőkerék-hajtás esetén 183 lóerő a rendszerteljesítménye. Az összkerekes kiviteleknél azonban kerül egy plusz villanymotor a hátsó tengelyre is, így lesz a rendszer kombinált teljesítménye 191 lóerő.

A plug-in hibrid akkumulátora immár 22,7 kWh-s kapacitású, az összkerekes, tölthető Rav4 rendszerteljesítménye 304 lóerő. A testes, összkerekes SUV váratlanul gyors: a nulla-százhoz elég 5,8 másodperc. Az elsőkerekes változat sem lesz visszafogott: az új első villanymotorral a rendszerteljesítmény 268 lóerő lesz.

A Toyota azt ígéri, hogy a plug-in hibrid Rav4 egy töltéssel akár 100 kilométert (WLTP) is megtehet tisztán elektromosan. Tölteni egyenáramról maximum 50 kilowattal lehet, váltóáramról pedig 11 kilowattal. Előbbivel az akkumulátor 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, míg utóbbinál nagyjából 3 óra kell egy teljes töltéshez – összehasonlításképp ez kétszer olyan gyors, mint az előző generációnál.

A hagyományos Rav4 felszereltségek mellett lesz egy GR Sport változat is. Ez nem lesz olyan kemény, mint egy hegyes GR Yaris, de nem is egy egyszerű dizájncsomagról van szó. Áthangolták az autó futóművét és kormányzását, hogy sportosabb legyen. A csomag esetén megváltozik az első és hátsó lökhárító, a hűtőmaszk, illetve alapból 20 colos, fekete alufelnikkel érkezik a Rav4. A beltérben elhelyeznek sok apró GR logót, fém pedálokat, illetve sportülések is járnak a sportos kivitelhez.

Az új Rav4 megkap minden olyan modern vezetéstámogató elektronikát, ami a Toyota rendelkezésére áll. A legfontosabb biztonsági felszerelések mind benne lesznek az alapárban, azonban rengeteg olyan vezetéstámogató és kényelmi elektronika kerül a Rav4-be, amit csak a jobban felszerelt modellekben élvezhetünk majd az ügyfelek. Emellett egy sokkal frissebb operációs rendszerrel látják el a fedélzeti számítógépet, ami így szintén a legmodernebb Toyoták tudását kapja meg.

Arról egyelőre nem tudni, hogy az új Rav4 piaci bevezetése mikorra várható, de kollégánk jelenleg is a hivatalos bemutatón van, így ha kiderül valami ezzel kapcsolatban, akkor frissítjük a cikket.

Update: Kollégánk megtudta, hogy 2026 első felében tervezik leszállítani az első új Rav4-eket.