Érdekes Ferrari-koppintás 835 km-es hatótávval: itt a Xiaomi első SUV-je
- Megérkezett a Xiaomi első SUV-je, a YU7.
- Az újdonság erősen emlékeztet a Ferrari Purosangue-ra.
- A YU7 egyébként hatalmas: 5 méter hosszú, 2 méter széles, 3 méter a tengelytávja.
- A Xiaomi állítása szerint a hatótáv akár 835 kilométer is lehet.
Bemutatták az elektromos Xiaomi YU7-et, a kínai márka első hobbiterepjáróját. Úgy tűnik, hogy a Xiaomit egyáltalán nem érdekli, ha másolással vádolják őket: miután korábban az SU7 kapcsán merült fel, hogy túlzottan hasonlít a Porsche Taycanra, most újra lemásoltak egy autót, méghozzá sokkal látványosabban.

A Xiaomi YU7 ugyanis nagyon gyanúsan hasonlít a Ferrari SUV-jára, vagyis a Purosangue-ra. A Ferrari még nem reagált, de ahogy őket ismerjük, úgy sejtjük, hogy erre nem kell majd sokat várni. A Porschét sem engedték el teljesen: az autó hátuljába nem nehéz belelátni a Taycan Cross Turismót.

A YU7 egyébként nem néz ki rosszul, bár úgy nem nehéz, ha olyan autók stílusjegyeit vegyíti, amit már valaki kitalált. A belsőnél a Tesla iránymutatását követték, de felütötték néhány aprósággal. A YU7 beltere minimalista: egy hatalmas, központi kijelző van, amit egy széles és lapos kijelző egészít ki a szélvédő alatt.

A beltér gusztusosnak látszik: jól néznek ki az ülések, mutatósak a fém betétek, és nagyszerűek a színek. Luxusautós részlet, hogy elektromosan állítható a hátsó üléssor dőlésszöge. A csomagtartó 678 literes és van első csomagtartó is, ami 141 literes.
A Xiaomi hobbiterepjárója testes darab: egy milliméter híján 5 méter hosszú, 4 milliméter híján 2 méter széles, a tengelytáv kereken 3 méter. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy méretben a Tesla Model X-hez esik közel – a Xiaomi valamivel rövidebb a Teslánál, a tengelytávja ugyanakkor hosszabb. A fékek a Brembótól érkeztek, a futómű légrugós, a hasmagasság akár 22 centi is lehet.

A belépő YU7 a 320 lóerős, egymotoros kivitel 96,3 kWh-s akkuval és 835 kilométeres hatótávval, ezt követi a kétmotoros 496 lóerős változat ugyanakkora akkuval és 760 kilométeres hatótávval. A csúcsmodell 690 lóerős, 3,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 101.7 kWh-s az akkuja és 770 kilométeres hatótávot tud.

A megtehető kilométerek számát érdemes a helyén kezelni: egyrészt a híres optimista kínai CLTC ciklus szerint mérték, másrészt már a korábbi modelljük kapcsán is kiderült, hogy ezt érdemes fenntartásokkal kezelni. A töltés tempója durvának ígérkezik: a Xiaomi állítása szerint 10-ről 80 százalékra mindössze 12 perc alatt tölthető az autó.
A Xiaomi pontos árakat egyelőre nem közölt, azt csak később árulják el.
