Új információk a harmadik generációs Nissan Leafről
- Sorra derülnek ki részletek az idén piacra kerülő, harmadik generációs Nissan Leafről.
- Most egy gyári videó mutat be néhány technikai érdekességet.
- Erősebb, tágasabb, merevebb és fordulékonyabb elődjénél.
A Nissan Leaf a modern villanyautózás egyik első, valóban népszerű terméke volt, mostanra pedig az első példányok 2-3 millió forint körül megvehető használt autók lettek, amik ma is sok emberrel megismertetik a villanyautózást, még ha finoman szólva sem kompromisszummentesek.
A Leaf története valahogy nem fejlődött abban az ütemben, amennyire hamar érkezett, a 2010 és 2017 között gyártott első generáció után sokáig futott a 2018-as modellévtől számított második széria, ami még mindig nem volt élvonalbeli töltésben vagy hatótávban, volt hova fejlődni és a konkurencia is megerősödött. Nemrég bemutatták a harmadik szériát, amivel kapcsolatban most kaptunk néhány fontos technikai részletet.

A gyári csapat által készített videó elmondja, hogy a Leaf felhasználóbarátabb és közvetlenebb lett, javuló hatékonyságáért pedig elsősorban az a CMF-EV platform felel, ami többek közt a Renault 5 E-Tech alapjait is adja. A csatolt lengőkaros hátsó futómű helyére többlengőkaros, igényesebb darab kerül és a karosszéria oldalirányú merevségét is növelték, állítólag 66%-kal.
A motorból, inverterből és hajtóműből álló egység 10%-kal kisebb, és jelentősen csendesebb is lett, a legerősebb változat maximális teljesítménye 214 lóerő, míg a nyomatéka 355 Nm. Javítottak a fordulókörön, a 10,6 méteres érték egész jó ebben a méretosztályban.

A kompakt kialakítás a légkondicionáló-egységnél folytatódik, ami a műszerfal alól a motortérbe került, ezzel több helyet adva a síkpadlós utastérnek. Javítottak a hőmenedzsmenten is, most már a Nissan is alkalmazza azt a megoldást, hogy az autó fedélzeti töltője elő tudja melegíteni az akkumulátort, így hamarabb tud hatékonyan működni. Az új Leaf állítólag még idén piacra kerül.
