Lego Volkswagen módra

2000.11.07. 19:28

Több mint ötmilliárd márkás évi megtakarítást várnak a Volkswagen csoport (VAG) szakemberei új, moduláris tervezési és gyártási rendszerüktől. A 2005 körül bevezetésre kerülő újítás lényege, hogy a lehető legtöbb közös elemet lehessen felhasználni a különböző típusokban. Ennek érdekében kibővítik a jelenlegi padlólemez-megosztásos módszert, és az egyes alrendszereket modulárisan kiképezve több modellben is felhasználják. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy azonos futómű, fékrendszer, vagy kormánymű kerülhet például a Golf, a Passat, az Audi A3 és A4 modellekbe. Így már a típusfejlesztésnél megspórolhatják ezen az alkatrészek fejlesztési költségeit, ráadásul a nagyobb darabszám miatt a gyártásuk is lényegesen olcsóbb lehet. A szervizelés is egyszerűbb és gyorsabb lesz, hiszen drasztikusan csökken a raktározandó alkatrészek száma. További előny, hogy az új modellek kiforrott, jól bevált modulokból épülhetnek fel, így növekedhet az autók megbízhatósága. Egyetlen kérdés merülhet fel a külső szemlélőben, ami némi aggodalomra adhat okot: lehet-e olyan fékrendszert, futóművet, kormányművet, stb. tervezni, amely ugyanolyan jól helyt áll egy középkategóriás és egy nagykategóriás autóban?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.