Közös hibrid hajtásláncot fejleszthet a GM és a DaimlerChrysler

2004.12.14. 16:53

Egyelőre egy szándéknyilatkozatot írt alá a két gyártó a közös fejlesztés megkezdéséről, amelyet várhatóan 2005 elején követ majd a részletes feltételeket tartalmazó szerződés aláírása. Az új hajtásláncot egyaránt használná a GM amerikai és európai részlege, valamint a Mercedes és a Chrysler/Dodge márkák is. Az új rendszerről annyit tudunk, hogy a tervek szerint képes lesz akár kizárólag a belsőégésű motor, akár kizárólag a villanymotor segítségével teljesítményt szolgáltatni, de a két motor együttes működését is lehetővé teszi. Emellett benzin- és dízelmotorokat egyaránt alkalmazhatnak majd benne, és a tervek szerint beépíthető lesz egy hagyományos, belsőégésű motorral hajtott modell motorjának és váltójának a helyére. A két gyártó eddig külön-külön fejlesztette saját hibrid rendszereit: a GM és a Chrysler nagyméretű terepjárók és kisteherautók számára fejlesztett benzin-elektromos hajtásláncot, míg a Mercedes nagy luxusautóit tervezte bemutatni a kettős hajtással. Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a közös fejlesztés miatt a két gyártó feladja-e ezeket a programokat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.