Bentley Arnage Limousine: brit luxus felsőfokon

2004.12.21. 13:44

A brit luxusautó-gyártó 20 sorszámozott példányt készít az idén tavasszal bemutatott Arnage Limousine tanulmányból. Az utolsó, régi Rolls-Royce technológián alapuló Bentley modell, az Arnage valaha volt legfényűzőbb változatáról van szó: az autót szinte teljes egészében kézi munkával készítik, és olyan kényelmi extrákkal látják el, amilyeneket legfeljebb a Maybach vagy a BMW-féle Rolls-Royce legdrágább típusaiba építenek, sokszor külön kívánságra.

Az Arnage Limousine eleve vagy 45 cm-rel hosszabb mint az alapjául szolgáló modell: a D-oszlop 200, a hátsó ajtó szintén 200, az első ajtó pedig 50 mm-rel hosszabb mint az Arnage más változataiban, a teljes tengelytáv pedig 3566 milliméter, így az utasoknak bőven lesz helyük terpeszkedni. A tervezők igyekeztek az elérhető legnagyobb teret és kényelmet biztosítani a hátul ülők számára, így a tanulmány különálló foteljei helyére egy hatalmas, kanapé-szerű ülőalkalmatosság került, amelyekhez elektromosan mozgatható lábzsámolyt is rendelhet a leendő vásárló. A hátsó szoba nagyságú térbe emellett a legmodernebb technika is megrendelhető: van DVD lejátszó két 12 hüvelykes képernyővel, de a két kisebb kijelző helyett egyetlen nagyméretű plazmatévé is kerülhet a Limousine-ba, de az extrák közt szerepel internetre csatlakozó fedélzeti számítógép, mini-hűtőszekrény és nedvesített szivardoboz (humidor) is.

Az Arnage Limousine műszaki szempontból az Arnage régi, de megbízható műszaki megoldásait örökölte. Az autó orrában a jól ismert 6,75 literes V8-as, ikerturbós benzinmotorja dolgozik, 400 lóerőt és 835 Nm-es csúcsnyomatékot biztosítva a limó-sofőrnek, így végszükség esetén az Arnage Limousine akár 6,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, de ami ebben az esetben még fontosabb, biztonsággal száguldhat a 200 feletti sebességtartományban. Mindeközben a kényelem és a biztonság sem szenved csorbát: a számítógép-vezérelt aktív lengéscsillapítók és az elöl 8, hátul 4 dugattyús féknyergek révén az óriás kanyarban és fékezésnél is túltesz a legtöbb átlagautón.

Mindennek persze ára van: a 20 luxusautó mindegyikéért legalább 394 ezer eurót, azaz átszámítva mintegy 97 millió forintot (+ÁFA és egyéb járulékok) kérnek, és ebbe az eddig felsorolt különlegességek egy jelentős része még nincs is benne...