Mercury Meta One: biodízel-hibrid a Fordtól

2004.12.27. 13:18

A Detroitban bemutatkozó terepjáró-tanulmány formája megegyezik a soron következő Mercury szériamodellével, a lemezek alatt azonban, számos újszerű megoldást találunk. Ezek legtöbbje - ahogy az a korábbi rajzos előzetesből is kiderült - más gyártók modelljeiben már kapható is, ám a Ford tömeggyártmányaiban csak egy-két év múlva kezdik bevezetni a biztonságtechnika eme vívmányait. Ilyen például, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amelyet mostanság kezdenek forgalmazni a Citroën modelljeiben, vagy a baleset-előrejelző elektronika, amely a fékek automatikus aktiválásával csökkenti a baleset okozta károkat.

Mindez persze kevés lenne - valószínűleg érezték ezt a Fordnál is - ezért a Meta One hajtását egy dízel-hibrid hajtásláncra bízták. A szerkezet a villanymotor mellett egy V6-os ikerturbós dízelmotorból áll, amelybe ráadásul a BP által kifejlesztett biodízel üzemanyagot tankolhatnak. A végeredmény a Ford közleménye szerint - konkrét adatok nélkül - akkora nyomaték, amekkorát legfeljebb egy benzines V10-es biztosíthatna, nagyjából akkora fogyasztással, mint egy négyhengeresé, és különlegesen alacsony károsanyag-kibocsátással.

A Meta One formaterve is érdekes a maga módján: a Ford évek óta kerülgeti ezt a szögletes-éles vonalvezetést amerikai tanulmányautóin, de szériagyártásba még egy sem került, így a Ford Freestyle Mercury-változata lehet az első, amelyen ezek, az amúgy nem túlzottan fantáziadús, vonalak sorozatgyártásba kerülnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.