Chevrolet HHR: PT Cruiser-klón GM módra

2005.01.03. 14:38

Elég sokáig tartott, de végül bemutatkozhatott az amerikai Chevrolet válasza a Chrysler retro-járgányára. A hasonlóság persze nem véletlen: a GM-nél egyszerűen lekoppintották a Chrysler bevált receptjét, sőt, a terveket is ugyanaz a Bryan Nesbitt készítette, aki egykor a PT Cruisert megálmodta. A világ legnagyobb autógyártójánál tevékenykedő szakemberek alkotó kedvére jellemző, hogy a régies modellnek még tisztességes név sem jutott, egyszerűen HHR-nek nevezik majd a kocsit.

Ahogy a Chrysler a Neon padlólemezét vette alapul a PT Cruiser fejlesztésének kezdetén, a GM is amerikai alapmodelljének bevált alkatrészeit használta a HHR bázisául: a 4,472 méter hosszú autó a Chevrolet Cobalt Delta jelű padlólemezére épül. A műszaki megoldások a lehető legegyszerűbbek: hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztést, elöl pedig McPherson tagokat találunk. Az Opelnél már szériafelszerelésként kínált aktív lengéscsillapítóknak nyoma sincs, így csak egyszer választhat majd a vásárló, hogy a sportosabb vagy a kényelmesebb de billegősebb futóműbeállítással kéri-e a HHR-t. A fékrendszer is épp olyan egyszerű mint a futóműelemek: igaz hogy ABS vezérli, de hátul dobfékeket találunk, ami ugyan passzol a jármű múltidéző hangulatához, a bemutató 2005-ös dátumához mérten azonban igazi kőkori leletnek tűnik. Az autó orrába a bevált 2,2 és 2,4 literes, 140 illetve 170 lóerős négyhengeres Ecotec motorokat szerelik, amelyekhez ötsebességes kézi váltó vagy - szintén a spórolás jegyében - négysebességes automata csatlakozik.

A sok láthatatlan olcsóság mellett néhány fényűző részlet is akad, főleg a szem előtt levő részeken: az alapfelszereltség része a légkondicionáló, van sebességfüggő rásegítésű szervokormány, és persze számtalan nagyobbnál nagyobb pohártartó. Az autó igazi erőssége azonban a térkínálata. A felépítmény tágas, a szellemi elődnek kinevezett 1949-es Chevrolet Suburbanhoz méltóan magas tetővonallal - gyakorlatilag egy régies vonalú egyterűvel van dolgunk. A HHR kétségkívül praktikus jármű, az ülések lehajtásával akár 1,8 köbméternyi csomagot is szállíthat, és öt fő számára biztosít kényelmes utazási lehetőséget.

Az amerikai Chevrolet legújabb modelljének jövőjét nehéz lenne megjósolni. Nyilván minden azon múlik, hogy milyen áron adja a HHR-t a gyártó, főképp a modellül szolgáló PT Cruiserhez képest, amely az elmúlt négy-öt év során bizony sokat vesztett kezdeti varázsából.