Irány Dakar! - A virtuáltuning pályázat befutója

2005.01.11. 08:55

 
   
    Az első helyezett...

Miközben a 2005-ös viadal igazi hősei még a sivataggal küzdenek, a HVTM-en már befejeződött a Dakar-pályázat. A megmérettetésen 19 tuner 24 autója vett részt 14 különféle gyártó személyautóit átalakítva. Előkerültek az olyan régi győztes dakaros márkák mint a Citroën, a Porsche, a Peugeot, de napjaink sztárjai (VW, Mitsubishi) mellett olyan, Dakarhoz nem szokott gyártmányokat is kaptunk, mint a Dodge, a Subaru vagy a Volvo. A Hummertől sem a verseny jut eszünkbe; a H1 inkább háborúkban bizonyított, a "kisebbek" pedig ennek a hírnevéből élnek.

   
  ...a második...  
 

Ezúttal nem alakult ki élboly, a pontok elég egyenletesen növekedve oszlottak el. Az eredménylista tanulsága, hogy azon tunerek autói szerepeltek jobban, amelyek nem kizárólag a kiírás feltételeinek próbáltak megfelelni, hanem igazi terepralis járművet "építettek".

 
   
    ...a harmadik...

Az első tízbe csak négy terepjáró - köztük két Hummer H3 - jutott be, pedig a teljes mezőny kétharmadát ők alkották. A hatodik helyet _Greg_ VW Concept-T buggyja szerezte meg, HoPe új Focusa és KiVi 911-ese előtt. A hagyományőrző Porschét alkotójának másik járműve, egy Peugeot Hoggar taszította le a dobogóról.

   
  ...és a negyedik.  
 

A pályázatnak volt egy szabadon választhatóvá szelidült feltétele: az átalakított és az eredeti autót térben kellett elhelyezni. Az ilyen képeket általában a zsűri is többre értékelte - ám Jakusa Citroën C4-ese annyira jól sikerült, hogy második helyet enékül is megszerezte.

A győztes a sok buggyt megelőzve egy vérbeli terepjáró, Manta Toyota Landcruisere lett. Ezután beállíthat mellé a garázsába egy BMW X5-öt is, - természetesen 1:25-ös méretarányú modellautóként, - valamint készítheti a helyet könyvespolcán egy újabb Best of Totalcar könyvnek.

Gratulálunk a győztesnek, a többi versenyzőnek és a pontozóknak pedig ezúton köszönjük a közreműködést.