Az első helyezett... |
Miközben a 2005-ös viadal igazi hősei még a
sivataggal küzdenek, a HVTM-en már befejeződött a Dakar-pályázat. A
megmérettetésen 19 tuner 24 autója vett részt 14 különféle gyártó
személyautóit átalakítva. Előkerültek az olyan régi győztes dakaros
márkák mint a Citroën, a Porsche, a Peugeot, de napjaink sztárjai
(VW, Mitsubishi) mellett olyan, Dakarhoz nem szokott gyártmányokat
is kaptunk, mint a Dodge, a Subaru vagy a Volvo. A Hummertől sem a
verseny jut eszünkbe; a H1 inkább háborúkban bizonyított, a
"kisebbek" pedig ennek a hírnevéből élnek.
...a második... | |
Ezúttal nem alakult ki élboly, a pontok elég
egyenletesen növekedve oszlottak el. Az eredménylista tanulsága,
hogy azon tunerek autói szerepeltek jobban, amelyek nem kizárólag a
kiírás feltételeinek próbáltak megfelelni, hanem igazi terepralis
járművet "építettek".
...a harmadik... |
Az első tízbe csak négy terepjáró - köztük két
Hummer H3 - jutott be, pedig a teljes mezőny kétharmadát ők
alkották. A hatodik helyet
_Greg_ VW Concept-T buggyja szerezte meg,
HoPe új Focusa és
KiVi 911-ese előtt. A hagyományőrző Porschét alkotójának másik
járműve, egy
Peugeot Hoggar taszította le a dobogóról.
...és a negyedik. | |
A pályázatnak volt egy szabadon választhatóvá
szelidült feltétele: az átalakított és az eredeti autót térben
kellett elhelyezni. Az ilyen képeket általában a zsűri is többre
értékelte - ám Jakusa
Citroën C4-ese annyira jól sikerült, hogy második helyet enékül
is megszerezte.
A győztes a sok buggyt megelőzve egy vérbeli terepjáró, Manta Toyota Landcruisere lett. Ezután beállíthat mellé a garázsába egy BMW X5-öt is, - természetesen 1:25-ös méretarányú modellautóként, - valamint készítheti a helyet könyvespolcán egy újabb Best of Totalcar könyvnek.
Gratulálunk a győztesnek, a többi versenyzőnek és a pontozóknak pedig ezúton köszönjük a közreműködést.