Az eleddig csak New Large néven emlegetett modell Genfben mutatkozik be , de addig is közzé tettek három képet és néhány adatot az autóról. A Fiat szemernyi kétséget sem hagy afelől, hogy az új autó mely kategóriát képviseli: elővették az utolsó igazi Fiat nagykocsi nevét, és az új modellt Cromának nevezik.
Pedig az új modell nemigen hasonlít távoli elődjéhez, már ha nem számítjuk, hogy ennek a típusnak is van egy Saab márkanév alatt futó padlólemez-társa. Az új Croma érdekes szerzet, alapötletét tekintve leginkább a harmadik generációs Seat Toledóval rokonítható, bár a megvalósítás valamivel konzervatívabb. Az autó 4,75 méteres hosszához és 1,77 méteres szélességéhez ugyanis 1,6 méteres magasság tartozik, azaz a Croma több mint 10 cm-rel magasabb, mint egy átlagos középkategóriás személyautó. Nagyrészt ennek a számlájára írható, hogy a jármű a képeken kisebbnek látszik, mint amekkora valójában: a valóságban viszont tágasabb a belső tere, mint a legtöbb kategóriatársának.
A Croma már a GM-mel való együttműködés jegyében fogant, így a GM Epsilon padlólemezét kapta, ugyanazt, amelyikre az Opel Vectra négy- és ötajtós változata, valamint a Saab 93-as , és a Chevrolet Malibu is épül. A motorok egy része is Opel fejlesztés: a 2,2 literes 150 lóerős négyhengeres benzines biztosan, az 1,8 literes 130 lóerősről viszont nem tudjuk hogy honnan származik, hisz hasonló paraméterű motorja a GM-nek és a Fiatnak is van. A dízelmotorok persze saját fejlesztésűek: a jól ismert 120 és 150 lóerős, 1,9 literes négyhengeresek mellett itt mutatkozik be egy új, 2,4 literes, 200 lóerős Multijet egység, amiről egyelőre igen keveset tudunk.