Bemutatkozik a kisebbik négyajtós Bentley

2005.01.19. 11:16

Az új modell a Continental Flying Spur nevet kapta. Az új modell gyakorlatilag a Continental GT kupé négyajtós testvérmodellje, így a két autó műszaki megoldásai nagyrészt azonosak: itt is megtaláljuk az állandó négykerék-hajtást és az 560 lóerős, hatliteres W12-es motort. A luxuslimuzin menetdinamikája is hasonló, mint kétajtós testvéréé: 5,1 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig megközelítőleg 300 km/h. A Continental Flying Spur formaterve is ismerős lehet: az orrkiképzés és a farrész kialakítása alig különbözik a Continental GT-n látott megoldásoktól, egyedül a középső szekció új.

Bár a Bentley még adós a pontos méretekkel, a képek alapján úgy tűnik, a Flying Spur tengelytávját vagy 30 cm-rel toldották meg, hogy a hátsó üléssorban is megfelelő lábteret alakíthassanak ki. A belső teret természetesen úgy alakították ki, hogy minden igényt kielégítsen: a kárpitok anyagát 11 különféle bőr közül választhatja ki a leendő vásárló, és azt is eldöntheti, hogy hátulra háromszemélyes üléspadot vagy két különálló, elektromosan állítható fotelt szereljenek. Az új luxusmodell felszereltsége sem hagy túl sok kívánnivalót maga után: a klímaberendezés négyzónás, és a legmodernebb szórakoztató és kommunikációs eszközök állnak az utasok rendelkezésére.

A Bentley Continental Flying Spur élőben először 2005 márciusában a Genfi Autószalonon lesz látható, és a forgalmazás is megkezdődik még az idén tavasszal. Az árakról egyelőre csak annyit tudni, hogy nagyságrendileg megegyeznek a Continental GT áraival: egyes becslések szerint egy alapkivitelű Flying Spur nagyjából 170 ezer euróba kerül majd.