Tovább erősödött a Mitsubishi Európában

2005.01.19. 12:38

Bár a japán gyártó komoly anyagi gondokkal küszködik, Európában folytatódott a márka erősödése. 2004-ben összesen 8,6%-kal növekedtek a Mitsubishi eladásai a kontinensen, és meghaladták a 225 ezer darabos határt, bár ebben a mennyiségben nemcsak az EU tagállamok, hanem Oroszország, Ukrajna, Dél-Európa és Törökország eredményei is benne foglaltatnak. A javuló eredményeket ráadásul úgy érték el, hogy közben megkezdték a kereskedőhálózat átalakítását. Svájcban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon új márkaképviseletek alakultak, hogy hatékonyabbá tegyék a forgalmazást.

A Mitsubishi legkelendőbb típusa tavaly a Lancer lett, ebből - nagyrészt a típus oroszországi sikerének köszönhetően - több mint 37 ezer példány kelt el, de az L200 pick-up is jól szerepelt: ebből a modellből több mint 36 ezer példány talált gazdára 2004 folyamán. Az új Colt sikere egyelőre visszafogott, alig több mint 20 ezer darabot adtak el belőle a májusi bemutató óta, de a CZ3 és a CZT változat bemutatásától a kereslet jelentős növekedését várják. A Mitsubishi közleménye szerint egyébként sokkal magasabb keresletet vártak, de a dízelmotoros és az 1,1 literes benzinmotoros változatok jó három hónapos késése, valamint a DC és a Mitsubishi váratlan szakítása is hátráltatta a Colt eladásainak növekedését.

A Mitsubishi európai vezetése a 2005-ös évtől további növekedést vár: szeretnék túllépni a 250 ezer darabos eladási küszöböt, és tovább javítani a márka megítélését. Ebben a háromajtós Colt mellett még két új típusváltozat, a dízelmotoros Grandis és az Outlander új, turbómotoros változata lesz a Mitsubishi Motors Europe segítségére. A távlati tervekben tíz új típus bemutatása szerepel 2008-ig, azaz csaknem a teljes modellpalettát le szeretné cserélni a japán gyártó, méghozzá olyan modellekre, amelyeket az európai igényeknek megfelelően fejlesztenek, és zömmel Európában is gyártanak.