DaimlerChrysler motorok kerülhetnek a Volgákba?

2005.01.24. 13:55

Egyelőre évi 12 ezer motort vásárolna a GAZ, de az oroszok szerint ez csak a kezdet. A DaimlerChrysler neve akkor merült fel, amikor a Volga személyautók gyártójának eddigi motorszállítója, a ZMZ jelentős áremelést hajtott végre. A német-amerikai gyártó és a GAZ vezetése állítólag már meg is állapodott a részletekben, így már csak a szerződés aláírása volna hátra.

Oleg Gamov, az orosz autógyártó szóvivője elmondta, hogy a megállapodás szerint három éven belül akár évi 150 ezerre is növelhetik megrendelésüket a DC-nek. A ZMZ korábban 24%-kal emelte meg árait, így egyetlen motorért 1700 dollárnak megfelelő összeget kérnek. Gamov szerint a DC ugyanennyi pénzért sokkal korszerűbb motorokat ajánlott. "Ha a helyzet nem változik, nem lesz értelme a Volgákat ZMZ motorokkal gyártani."

A jelenlegi helyzetben két lehetőség körvonalazódik a nyilatkozatok alapján. Az egyik - és a GAZ valószínűleg erre játszik - hogy a ZMZ csökkent az árain, a DC-től pedig csak az exportra szánt Volgákhoz vesznek motorokat. A másik, hogy a ZMZ nem enged. Ez a lehetőség azzal járna, hogy az összes Volga drágább, de jobb DaimlerChrysler motorokkal készülhetne, ez viszont negatívan hatna a márka hazai versenyképességére.

Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a DC milyen motorokat szállítana, bár valószínű, hogy a Chrysler 2,4 literes 152 lóerős négyhengereséről van szó, amit jelenleg a Neon, a Stratus és a PT Cruiser modellben használnak, de hamarosan leváltanak a Hyundai-jal és a Mitsubishivel közösen kifejlesztett motorcsalád hasonló méretű, de erősebb és tisztább üzemű változatával.

A GAZ tavaly hozzávetőleg 65 ezer Volgát gyártott, zömmel az orosz piac számára, de próbálkoztak nyugat-európai exporttal is, egyelőre kevés sikerrel.