2004: a Mitsubishi fekete éve

2005.01.25. 16:43

A japán gyártót tavaly az ág is húzta: Japánban újabb eltitkolt minőségi problémákra bukkantak ami végképp megtépázta a gyémántos márka jó hírét, Észak-Amerikában pedig a korábbi kedvező hitelfeltételek megszűnése riasztotta el a vásárlókat. Ráadásul a DaimlerChrysler is magára hagyta a márkát, így a túlélés csak a Mitsubishi csoport többi vállalatának hathatós anyagi segítségével vált lehetővé. Így hiába növekedtek az eladások Ázsiában és Európában, a Mitsubishi 2004-ben 10,6%-kal kevesebb autót tudott értékesíteni világszerte, mint egy évvel korábban: a teljes termelés mindössze 1,413 millió példányra rúgott. A pénzügyi eredményekről egyelőre nem tudunk biztosat, de biztos, hogy a Mitsubishi Motors az is veszteséges lesz. A márka fennmaradása ugyanakkor egyelőre biztosítottnak látszik. Úgy hírlik, az idén újabb 3 milliárd dolláros tőkeinjekció várható a Mitsubishi csoport részéről, így folytatódhat a cég átalakítása egy hatékonyan és átláthatóan működő, nyereséges, független, vonzó termékeket kínáló autógyártóvá.