A Mitsubishi Motors Corporation képviseletében
Takashi Nishioka, a PSA Peugeot Citroën oldaláról pedig
Jean-Martin Folz, a két cég elnök-vezérigazgatója ma aláírták
azt az együttműködési megállapodást, melynek értelmében a két cég
terepjárókat gyárt közösen 2007-től. Az együttműködés pontos részleteit
tavaszig dolgozzák ki, de annyi bizonyos, hogy az MMC évente legalább
30 000, a PSA igényei szerint kialakított, de Mitsubishi padlólemezen
alapuló karosszériát gyárt a franciák részére.
Az eltérő orr- és farrésszel kialakított Peugeot és Citroën-modellek
2007-től kerülnek forgalomba Európában. A forgalom nagyobb részét
várhatóan kitevő dízeleket a már ismert 2,2 literes, részecskeszűrős
HDI motorral szerelik, a benzines változatok azonban Mitsubishi-motort
kapnak.
Kapacitásának maradékából a Mitsubishi elkészíti a jármű saját
variációját, mely tulajdonképp az Outlander/Airtrek utódja.
Az autót Japánban már ez év végén bemutatják, 2006-ban érkezik
az USA-ba, a francia modellek színre lépésével egyszerre pedig
Európában is elkezdik forgalmazni. Azt egyelőre még nem lehet tudni,
hogy a Mitsubishi is megkapja-e a HDI-dízeleket, mindenesetre ez tűnne
a leglogikusabb lépésnek. Az üzletből mindkét fél sokat profitál: a
Mitsubishinek jól jön az évi 30 000-es biztos megrendelés, a PSA pedig
megspórolja az SUV-fejlesztés tetemes költségeit, hiszen ez irányú
tapasztalattal egyik márkájuk sem igazán rendelkezik.
A PSA és az MMC korábban a Mitsubishi benzinmotorok közvetlen
befecskendezésének kifejlesztésén dolgozott együtt. A PSA az utóbbi
időben igen előrelátóan, tudatosan bővítette más nagyobb autógyártókkal
való együttműködéseinek körét, a dízelmotorok fejlesztésében a Forddal
szövetkeztek, kisteherautóik a Fiat termékeivel közösek, és nemrég
fogtak egy új kisautó gyártásába Csehországban a Toyotával.