Mától hivatalos a Mitsubishi és a PSA partnersége

2005.02.04. 14:14

A Mitsubishi Motors Corporation képviseletében Takashi Nishioka, a PSA Peugeot Citroën oldaláról pedig Jean-Martin Folz, a két cég elnök-vezérigazgatója ma aláírták azt az együttműködési megállapodást, melynek értelmében a két cég terepjárókat gyárt közösen 2007-től. Az együttműködés pontos részleteit tavaszig dolgozzák ki, de annyi bizonyos, hogy az MMC évente legalább 30 000, a PSA igényei szerint kialakított, de Mitsubishi padlólemezen alapuló karosszériát gyárt a franciák részére. Az eltérő orr- és farrésszel kialakított Peugeot és Citroën-modellek 2007-től kerülnek forgalomba Európában. A forgalom nagyobb részét várhatóan kitevő dízeleket a már ismert 2,2 literes, részecskeszűrős HDI motorral szerelik, a benzines változatok azonban Mitsubishi-motort kapnak.
Kapacitásának maradékából a Mitsubishi elkészíti a jármű saját variációját, mely tulajdonképp az Outlander/Airtrek utódja. Az autót Japánban már ez év végén bemutatják, 2006-ban érkezik az USA-ba, a francia modellek színre lépésével egyszerre pedig Európában is elkezdik forgalmazni. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a Mitsubishi is megkapja-e a HDI-dízeleket, mindenesetre ez tűnne a leglogikusabb lépésnek. Az üzletből mindkét fél sokat profitál: a Mitsubishinek jól jön az évi 30 000-es biztos megrendelés, a PSA pedig megspórolja az SUV-fejlesztés tetemes költségeit, hiszen ez irányú tapasztalattal egyik márkájuk sem igazán rendelkezik.
A PSA és az MMC korábban a Mitsubishi benzinmotorok közvetlen befecskendezésének kifejlesztésén dolgozott együtt. A PSA az utóbbi időben igen előrelátóan, tudatosan bővítette más nagyobb autógyártókkal való együttműködéseinek körét, a dízelmotorok fejlesztésében a Forddal szövetkeztek, kisteherautóik a Fiat termékeivel közösek, és nemrég fogtak egy új kisautó gyártásába Csehországban a Toyotával.