A BMW-csoport sajtóközleménye szerint
a német autókonszern számára jól indult az év. A 2004-es januári
értékesítéshez képest tízszázalékos növekedést realizáltak, 74399
helyett 81804 BMW, Mini és Rolls-Royce került új tulajdonosához az első
hónapban. A legtöbb autót az Egyesült Államokban sikerült eladni, itt
22,5 %-kal többen vettek a fenti márkákból, az amerikai géppark 19764
BMW-gyártmánnyal gyarapodott. A német piac is átlag felett szívta fel a
BMW termékeit, itt tavaly januárhoz képest tíz és fél százalékkal több,
szám szerint 17969 autó talált gazdára - öttel több, mint az USÁ-ban. A
BMW kisebb piacai közül Latin-Amerika emelkedik ki, itt 56%-os
növekedést ért el a gyártó. Dr. Michael Ganal, a BMW AG agytrösztjének
értékesítési felelőse ekképp örvendezett: "
Magunk számára is magasra helyeztük a lécet 2005-re. A januári
eladási számok azt mutatják, jól kezdtünk neki a tervek
teljesítésének."
Márkákra lebontva az látszik, hogy
a Mini szerepelt a legjobban, 16987 eladott autóval 11,9 %-os
növekedést produkált. A vásárlók inkább a jól felszerelt és erős
kisautókat részesítik előnyben, a vevők csupán 32 %-a választotta a
Mini One-t, 45 % a Cooper modell mellett döntött, 23% pedig a
csúcsmodellt, a Cooper S-t választotta. Bár a január a legnagyobb
felvevőképességű piacokon nem épp a kabriózásra legalkalmasabb hónap,
3000 Mini Cabrio is elfogyott.
A BMW márka 9,5 %-kal erősödött, 64785 új propelleres jelzésű
autó kelt el. A növekedést a gyártó a legutóbb bemutatott új modellek
sikerének tulajdonítja, az Egyesből 9404, a Hatosból 1390, az X3-ból
7039 darab talált gazdára januárban.
Szégyen-gyalázat, de Rolls-Royce Phantomból a tavaly januári
ötvendarabos értékesítéssel szemben csak 32-t sikerült eladni. BMW
motorkerékpárokból ellenben 18,3 %-kal több (36787 darab) kelt el, mint
az év tavalyi azonos időszakában.