A Volvo EyeCar (egyenes fordításban SzemAutó) néven nemrég új koncepcióautót mutatott be, amelyben új biztonsági megoldásokat mutatnak be. A jármű névadója egy különleges rendszer, amely minden vezető számára optimális testhelyzetet igyekszik biztosítani testalkattól függetlenül. A szerkezet az ülés beállításával a lehető legjobb kilátást igyekszik biztosítani a sofőr számára, ezután a kormány, a pedálsor, és a vezetőoldali padlólemez helyzetét módosítja a kényelmes, és biztonságos üléspozíció elérése érdekében. A rendszer lelke egy kamera a szélvédő felső szélénél, amelynek segítségével - egy beépített számítógép közbeiktatásával - megkereshető a vezető szemének térbeli helyzete. A változó fényviszonyok hatásának kiküszöbölésére a kamera infravörös módban, láthatatlan háttérvilágítással dolgozik, így növelték a felismerés pontosságát. Van még egy szenzor, amely a fej és a tetőkárpit távolságát méri, további adatokat szolgáltatva a beállításhoz. Ám ha a rendszer mégsem találja meg a legjobb üléshelyzetet, még mindig lehetőség van a kézi utánállításra. Az autó egyéb részeit is biztonsági szempontok alapján alakították ki, így a különlegesen kiképzett B oszlop kifejezetten az oldalütközések elleni védelmet szolgálja, mellékesen a vezető látóterébe sem lóg bele, az ütközéskor megrövidülő kormányoszlop, és az elmozduló pedálok pedig a kezelőszervek által okozott sérüléseket csökkentik. Az EyeCar jó példa a mozgó laboratóriumokra: nem fogják sorozatban gyártani, ám részletmegoldásaival egész biztosan találkozunk a jövő Volvoin, Fordjain, Jaguarjain.