A General Motors mérnökei idáig áthághatatlannak tűnő határt hágtak
át. A 2006-os modellévre szánt Corvette-generáció, a Z06 új LS7
kódjelű, OHV, azaz felülszelepelt, oldalvezérelt, hétliteres V8-as
motorja 500 lóerőt teljesít. De nem is ez a lényeg, hanem hogy
a motor akár 7100-as percenkénti fordulatszám elérésére is
képes. Eddig a hatliteres LS2 6600-as fordulatszáma jelentette a
csúcsot a konszernnél, az LS7 egyike lesz az első szériában gyártott
hétezer felett forgó OHV-motoroknak.
Az új motorral a GM azt kívánja bizonyítani, hogy a sokszelepes
felülvezérelt motorok teljesítménye kétszelepes, a blokkban elhelyezett
vezérműtengelyes technikával is elérhető. A Z06 motorja által elérhető
magas fordulatszám lehetővé teszi, hogy a sportautó már egyes
fokozatben elérje a 60 mérföldes óránkénti sebességet, és
a Corvette végsebessége is magasabb, 190 mérföld/óra (306 km/h)
lehet. A pörgősebb motor további előnye, hogy körversenyeken vagy
gyorsulási versenyeken ritkábban kell a sebességváltóhoz nyúlni.
"
Annak érdekében, hogy ilyen magas fordulatszám elérésére képes, az
OHV és OHC motorok jellemzői közti különbségeket elhomályosító motort
gyárthassunk, teljesen átdolgoztuk a meglévő technológiát. Pontosabb
szelepvezérelést alkalmaztunk,
a versenysportból vettünk át olyan elemeket, mint a titánötvözet
szívószelepek és hajtókarok" -mondta Dave Muscaro, a GM kis
motorjainak fejlesztésében dolgozó tervezőmérnök
A GM motorsport-csoportjával együttműködve az LS7 fejlesztői a
Nextel kupán és az amerikai Le Mans versenysorozatban szerzett
tapasztalatokat is felhasználhatták. A szelepek mérete, állásszöge,
illetve a szelephimba méretezése ezeknek megfelelően alakult. A jókora
hengerekbe (104,8x101,6 mm) könnyített, rövid, lapos tetejű, egyenként
482 grammos dugattyúk kerültek, 464 grammos kovácsolt
titánötvözet hajtókarokkal és kovácsolt acél főtengellyel.