Fordulatszám-rekorder Corvette-motor

2005.02.09. 14:35

A General Motors mérnökei idáig áthághatatlannak tűnő határt hágtak át. A 2006-os modellévre szánt Corvette-generáció, a Z06 új LS7 kódjelű, OHV, azaz felülszelepelt, oldalvezérelt, hétliteres V8-as motorja 500 lóerőt teljesít. De nem is ez a lényeg, hanem hogy a motor akár 7100-as percenkénti fordulatszám elérésére is képes. Eddig a hatliteres LS2 6600-as fordulatszáma jelentette a csúcsot a konszernnél, az LS7 egyike lesz az első szériában gyártott hétezer felett forgó OHV-motoroknak.
Az új motorral a GM azt kívánja bizonyítani, hogy a sokszelepes felülvezérelt motorok teljesítménye kétszelepes, a blokkban elhelyezett vezérműtengelyes technikával is elérhető. A Z06 motorja által elérhető magas fordulatszám lehetővé teszi, hogy a sportautó már egyes fokozatben elérje a 60 mérföldes óránkénti sebességet, és a Corvette végsebessége is magasabb, 190 mérföld/óra (306 km/h) lehet. A pörgősebb motor további előnye, hogy körversenyeken vagy gyorsulási versenyeken ritkábban kell a sebességváltóhoz nyúlni.
" Annak érdekében, hogy ilyen magas fordulatszám elérésére képes, az OHV és OHC motorok jellemzői közti különbségeket elhomályosító motort gyárthassunk, teljesen átdolgoztuk a meglévő technológiát. Pontosabb szelepvezérelést alkalmaztunk, a versenysportból vettünk át olyan elemeket, mint a titánötvözet szívószelepek és hajtókarok" -mondta Dave Muscaro, a GM kis motorjainak fejlesztésében dolgozó tervezőmérnök
A GM motorsport-csoportjával együttműködve az LS7 fejlesztői a Nextel kupán és az amerikai Le Mans versenysorozatban szerzett tapasztalatokat is felhasználhatták. A szelepek mérete, állásszöge, illetve a szelephimba méretezése ezeknek megfelelően alakult. A jókora hengerekbe (104,8x101,6 mm) könnyített, rövid, lapos tetejű, egyenként 482 grammos dugattyúk kerültek, 464 grammos kovácsolt titánötvözet hajtókarokkal és kovácsolt acél főtengellyel.