Ismét van felsőkategóriás Citroën: megérkezett a C6-os

2005.02.10. 17:20

Nagy dobásai, az isteni DS és a remek CX, valamint a hipertérből érkezett XM után a Citroën ismét észreveteti magát a felsőkategóriás autók között. Sejtettük, hogy lesz valami, láttuk évekkel ezelőtt a C6 Lignage tanulmányautót, éreztük a hiányt, most mégis szinte a semmiből jött a sajtóközlemény: elkészült a Citroën C6.
A forma egyszerre retro és modern, napjaink citroenes vonásai, CX-es arányokban összeillesztve. A szándék egyértelmű, annak idején úgy tűnt, hogy az XM-mel a Citroën örökre elvesztette a szép külsejű nagyautókhoz vezető fonalat, egy ideig nem is próbálkoztak ebben a súlycsoportban. A C6 azonban a maga irdatlanságában - ami képen még biztosan nem is olyan mellbevágó, mint életben lesz – kifejezetten jó külsejű jármű, nem egy klasszikus szépség, de mindenképp vonzó, érdekes látvány. Tulajdonképpen egészen a tetővonal hátuljáig egy sodrófával hosszúra nyújtott C4-es, de homorú a hátsó szélvédő, a szélre kihelyezett függőleges lámpatestek pedig a lökhárító tetejétől egészen a C-oszlop aljáig húzódnak. Jellegzetes az ablakok körül és az autó alján végigfutó krómozott díszléc.
A felsőkategóriás Citroënből nem hiányozhatnak a felsőkategóriás elektronikai berendezések. A műszerfal legfontosabb jelzései a vezető elé vetítve is megjeleníthetők, ez a lehetőség nagyban fokozza az aktív biztonságot. A C4 és C5-ös modellekben már bevezetett rendszerek – mint a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, a parkolást segítő rendszer elöl és hátul, a Xenon kanyarkövető fényszórók, a sebességszabályozó és sebességkorlátozó berendezés – mellett a C6-os újdonsága az elektromos rögzítőfék, amit most használ először a Citroën. Az autó egy benzin- és egy dízelmotorral készül. Előbbi egy 215 lóerős 3 literes V6-os, a gázolajos változat egy 208 LE maximális teljesítményű 2,7 literes V6-os HDI. Mindkét motorhoz hatfokozatú automataváltót szerelnek. Az autó alatt a hagyományoknak megfelelően hidropneumatikus felfüggesztést találunk, ami komfortos ugyanakkor jól vezethető autóvá teszi a C6-ost.
A beltérben rengeteg egyedileg alakítható hely található, négyzónás klímaberendezés gondoskodik a megfelelő hőmérsékletről, a rétegelt ablakok pedig kiváló zajszigetelést biztosítanak.