Lucerne: a Buick utolsó esélye?

2005.02.18. 12:52

A GM nemrég, a Chicago Auto Show-n mutatta be a Buick új nagykocsiját, amelytől akár a márka sorsa is függhet. A Buick márka eladásai az utóbbi néhány évben drasztikusan csökkentek. A kategóriában elvártnál jóval gyengébb összeszerelési minőség, az erős távol-keleti konkurencia és a vásárlóközönség átlagéletkorának folyamatos növekedése ugyanabba az irányba sodorta a Buickot, amerre az Oldsmobile tartott az 1990-es évek végén: a megszűnés felé. A GM vezetése azonban egyelőre nem akar lemondani a márkáról, így új modellekkel próbálják felfrissíteni annak arculatát. Az első fecske a LaCrosse volt tavaly ilyenkor, most pedig bemutatták az egy számmal nagyobb Lucerne típust is.

A Lexus, Infiniti, Chrysler és Mercury hasonló méretű autóival konkuráló elegáns modell ugyan elsőkerék-hajtású, de hosszú idő óta ez a Buick első V8-as motorral felszerelt típusa. A csúcsváltozatba egy 4,6 literes 32 szelepes 275 lóerős nyolchengeres kerül, így a kényelemre hangolt nagykocsival nem lesz nehéz feladat a gyorshajtás, nyugodtabb vérmérsékletűeknek pedig még mindig ott az alapmodell 3,8 literes 195 lóerős V6-os nyomórudas vezérlésű ősmotorral. A Lucerne újdonságainak sora azonban nem ér véget a motorházban: amellett, hogy a tervezők szerint ez lesz a kategória egyik legcsendessebb modellje, felszereltségtől függően aktív lengéscsillapítású futóművel, távirányítású motorindítóval, menetstabilizáló programmal, esőérzékelős ablaktörlővel, ülésfűtéssel és számos egyéb extrával szállíthatják, hogy semmilyen szempontból ne maradjon el a konkurens modellektől.