Bemutatkozik a Rinspeed Chopster szériaváltozata

2005.02.18. 13:20

A formabontó Senso mellett egy alaposan átalakított Porsche Cayenne -t is bemutat a kis svájci cég Genfben. A tavaly bemutatott kétajtós próbamodellhez hasonlóan az új, négyajtós, sorozatban gyártható Chopster sem szokványos tuning eredménye, bár a prototípusnál jobban hasonlít a Porsche terepjárójára.

Amellett, hogy ezúttal meghagyták a két hátsó oldalajtót, a tetőt sem eresztették olyan alacsonyra mint a prototípuson. Az új Chopster tetejét 15 helyett 7 cm-rel helyezték alacsonyabbra, így a változtatás még mindig látványos, de a végeredmény talán egy kicsivel harmonikusabb, nem beszélve arról, hogy egyszerűbb legyártani és nem csak törpék férnek el a vezetőülésben. Az alacsonyabb tető mellett teljesen új, hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, jó arasznyi sárvédő-szélesítések és 23 hüvelykes könnyűfém felnikre szerelt 315/25-ös méretű gumiabroncsok teszik igazán jellegzetessé az autót. Első pillantásra talán fel sem tűnne, hogy a Cayenne-en alapul a Chopster, ha nem hagyták volna meg az első lámpákat, amelyek azonosítják az autó eredetét.

A Chopster természetesen a lemezek alatt sem azonos a Porsche terepjárójával. Az eredetileg is 450 lóerős V8-as motorból a Rinspeed partnere, a BSO kerek 600 lóerő teljesítményt és 790 Nm-es csúcsnyomatékot csiholt ki, így a Chopster sportkocsikat megszégyenítő módon 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, és akár 290 km/h-val is száguldhat. Ekkora teljesítményhez már nem elegendőek a gyári fékek: a terepjáróra előre 410 mm, hátulra 380 mm átmérőjű féktárcsák kerülnek.

A Rinspeed villámgyors szabadidőautójának belsejében a gyárihoz közeli megoldások és a versenyautó-alkatrészek különös egyvelegét találjuk: az eredeti ülések helyére négy, karbonszálas vázú kagylóülés került, és a középen végigfutó könyöklő is szálerősítésű műanyagból készül. Ugyanakkor a műszerfalon és az ajtóborításokon csak néhány kisebb változtatást végeztek: egy-egy fémesen csillogó vagy szénszálmintás elem jelzi, hogy nem egy mezei Cayenne-ben ülünk.

A sorozatgyártásra érett Chopster természetesen Genfben mutatkozik be, és már áprilistól megrendelhető lesz, bár ahhoz, hogy valaki egy ilyen villámgyors terepjárót mondhasson a magáénak, legalább 325 ezer euróra, azaz átszámítva csaknem 79 millió forintra lesz szüksége.