A SAAB forradalmi, változó sűrítésű (SVC) motorja megkapta az angol Autocar magazin Technológiai Díját. Az 1,6 literes motor 8:1 és 14:1 között képes változtatni a sűrítési viszonyt - az utóbbi érték leginkább versenyautókra jellemző - így hihetetlennek tűnő 225 lóerős maximális teljesítmény elérésére képes. Ez a teljesítményszint eddig kétliteres turbómotorok, vagy 3000 köbcentis V6-os szívómotorok jellemzője volt, a 140 LE/l fajlagos teljesítmény pedig példa nélkül áll a sorozatgyártású erőforrások mezőnyében - mindezt egy egyhatos fogyasztásával. Az alkalmazott trükk viszonylag régi, ám eddig nem sikerült kitörnie a laboratóriumok falai közül. A lényege eléggé egyszerű, mindössze a főtengely, és a hengerfej távolságát kell változtatni menet közben, ám ennek megbízható, és pontos megvalósítása számtalan akadályba ütközik. A Saab motorja mindig épp a szükséges teljesítményt nyújtja, ha kell versenymotorként, ha kell széria erőforrásként viselkedik, így érhető el a hihetetlen csúcsteljesítmény, és a takarékos üzem egyszerre. Az újdonság megbízhatóságban is felveszi a versenyt a hagyományos megoldásokkal, a tesztpéldányok állítólag hiba nélkül futnak 250.000 kilométert. Az újdonsággal a Saab autók következő generációjában már élesben is találkozhatunk, legkésőbb négy év múlva.