Audi TT Quattro Sport: új csúcsmodell két színben

2005.02.24. 10:44

Az apró sportkocsit ezúttal az Audi belső tuningcége, a Quattro Gmbh vette kezelésbe. A TT Quattro Sport elnevezésű újdonság a négyhengeres TT kupén alapul, és gyorsabb a típus összes eddigi gyári változatánál.

Az 1,8 literes 20 szelepes négyhengeres motor eddig 150, 180 és 225 lóerős kivitelben került a TT orrába, a Quatro Sportba szerelt változat viszont már 240 lóerős. Ez ugyan kevesebb mint a TT V6 3,2 literes motorjának 250 lóereje, viszont a hátrányt a tervezők az autó súlyának csökkentésével sikeresen lefaragták: az új modellváltozat az eddigi négyhengeres csúcsmodellnél 75, a V6-osnál pedig kerek 100 kilogrammal lett könnyebb, menetkészen 1390 kilót nyom. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy mindössze 5,9 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, miközben a hathengeres TT-nek ugyanez a mutatvány fél másodperccel hosszabb időbe telik. Ami a végsebességet illeti, a TT Quattro Sport 250 km/h-nál gyorsabban is mehetne, ha nem akadályozná ebben az elektronikus sebességszabályozás.

A tömeg csökkentése mellett a tervezők az autó súlyelosztásán is javítottak: az alapvetően orrnehéz autó első feléből igyekeztek minél több súlyt lefaragni - a klímaberendezés például 12 kilogrammal lett könnyebb - az akkumulátor pedig hátulra került. A feszesebbre hangolt futómű mellett ennek is köszönhető, hogy az új TT-változat minden eddiginél stabilabb kanyarban, és vezetési élményben is többet ígér, mint a sorozat többi tagja. Az új, 15 küllős, 18 hüvelyk átmérőjű keréktácsák és a 235/40-es gumiabroncsok is fontos szerepet játszanak a menettulajdonságok javításában, de egyúttal az autó külső megjelenésén is sokat javítanak, ahogy az S line fantázianevű optikai tuningcsomag is hasonló kettős szerepet játszik. A TT Quattro Sportot mégsem az új első és hátsó lökhárítókról ismerik majd fel első pillantásra a márka rajongói, hanem a két színben pompázó fényezésről. A típusváltozat ugyanis kizárólag fekete tetővel készül majd, míg a karosszéria alsó felét a vásárló kívánsága szerint ezüst, vörös, kék vagy fekete színre festhetik.

Az új Audi TT Quattro Sport egyértelműen a TT sorozat új csúcsmodellje, de természetesen az ára is ennek megfelelően alakul: az alapkivitel hatfokozatú manuális váltóval pontosan 1700 euróval lesz drágább Németországban, mint az eddigi legdrágább, V6-os változat, azaz 41 600 eurót kérnek érte. Emellett a típus kapható lesz DSG váltóval is, ami hozzávetőleg további 2000 euro költséget jelent.