A legendás raliautót egy londoni tervezőstúdióban álmodták újra az
eredeti modell bemutatásának 35. évfordulójára. A Fenomenon Holistic
Design egy bécsi születésű tervező, Christian Hrabalek vezetésével
tervezte meg a Stratos modern megfelelőjét, méghozzá a Lancia, illetve
a Fiat csoport segítsége nélkül. A tervező alapos munkát végzett:
sikerült megőriznie a Stratos jellegzetességeit és egyszersmind
megújítani a formát valahogy úgy, ahogy korábban a Ford tervezői
tették a GT sportkocsival, vagy a BMW az új Minivel. Megmaradt az
összetéveszthetetlen ékforma és az íves, hátrafelé keskenyedő ablaksáv,
de az ablakok osztását megváltoztatták: az új Stratos ajtói az ablakok
felével együtt az utasfülke közepéig nyílnak. A középen osztott
szélvédő olyan hatást kelt, mintha egyenesen egy repülőgépről
származna, tovább fokozva az érzést, hogy ez az autó gyors, mint a
villám.
És a látszat nem is csal: a tervezők, hűen az eredeti Lancia
Stratos szelleméhez, amelyben a Ferrari 2,4 literes V6-os motorja
dolgozott, egy újabb Ferrari motort szereltek az új Stratosba. A
vezetőfülke mögé
a Ferrari 360 Challenge Stradale 3,6 literes, 425 lóerős V8-as
motorja került, amely a kevesebb mint 950 kilogrammos karosszériát
3,8 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-s tempóra és 310 km/h körüli
sebesség elérésére teszi képessé a Fenomenon Stratost. A jórészt
alumíniumból és szénszálas műanyagból felépített autó
az egyszerűség és a hagyományok jegyében hátsókerék-hajtású, bár a
tervezők egyik elsődleges célja volt, hogy könnyebb terepen is jól
boldoguljon az autó.M
A szériagyártásra vonatkozó tervekről egyelőre keveset árultak el,
de az autó állítólag megfelel az európai forgalomba helyezési
követelményeknek, és a lehetséges célcsoportot is megtalálták már. A
tehetősebb Stratos-rajongók mellett
olyan vásárlóknak szánják az új modellt, akik szívesen vásárolnának
Ferrarit vagy Porschét is, de a lakóhelyük környezetében az úthálózat
leginkább csak terepjáróval járható, így kénytelenek lemondani a
sportkocsi-használatról.
